Roger og Olina Startet 19.Mars.2017 Del på Facebook Startet 19.Mars.2017 Må ha av veiva for å få bytte bla pakning og lager. >Drevet-tannhjulet som sitter i forkant, må av. Dette sitter som i svarte nisseland. Så håpet mitt er om det er en her som kan ha en slik jeg kan leie. Bor i Telemark, men jeg betaler selvfølgelig frakt og kostnader... Jeg forsøkte å lage til noe, men ble misslykket... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 (redigert) Dersom ikke noen mirakuløst sitter med et gammelt Ford verktøy, så må du nok få laget til noe med litt mer hold enn et par skrutrekkere. Slike tannhjul sitter som regel svært godt, særlig når de er låst med tapp slik som denne, inntil man først får løsnet det de første millimeterne. Ofte kan litt varme hjelpe, men pass på dersom det pakninger eller andre deler som ikke er metall, som du ikke uansett skal skifte. Du må få skikkelig tak bak tannhjulet med noe, for eksempel en metallplate med to bolter du kan feste i avtrekkeren din eller lignende. Det ser også ut som om avtrekkeren din sklir litt til siden, noe som er vanlig og gjør ting vanskeligere, og ofte kan en skive lagt på enden av veiva, med et lite spor i midten til spissen på avtrekkeren gjøre at den går rettere. Redigert 19.Mars.2017 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Det er stygt å lure seg på, men lurer på om ikke de 3 andre tannhjul skal av og så fjerne huset da kommer en til det tannhjulet som de sliter med. Et skudd fra hofta etter tegningen din. Men det ser du bedre på motoren om det er veien. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger og Olina Svart 19.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Jepp. tannhjulet til kammen må av, det er det ikke tvil om nå. Så var jo det selvfølgelig pipe nr 48. Jeg har 46 og 50 Så må få kjøpt 48 i morgen.. Sitér dette innlegget Link to post
sun Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Du klarer vel å skifte veivlagra uten å demontere veiva Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 19.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Du klarer vel å skifte veivlagra uten å demontere veiva Alle lager skal byttes sun + oljetetningene som er under og over veiva ser du. Så den må ut dessverre... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Som roger-jo skriver. Du må fjerne huset som omkranser tannhjulene, og det største tannhjulet må ut først. Det prosjektet du forsøker på bildet kan du umulig lykkes med. Tannhjulet du sliter med, sitter det på en kon eller er akslingen parallell hele veien ut? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 21.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2017 Som roger-jo skriver. Du må fjerne huset som omkranser tannhjulene, og det største tannhjulet må ut først. Det prosjektet du forsøker på bildet kan du umulig lykkes med. Tannhjulet du sliter med, sitter det på en kon eller er akslingen parallell hele veien ut? Slik jeg har forstått det, så er det parallell hele veien. roger-jo har ett poeng. Men da må jeg ta av dieselpumpa og er redd for at ting kan komme i "utakt" Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Mars.2017 Del på Facebook Svart 22.Mars.2017 Diesel pumpa har ovale hull for finjusterig så lag overettmerker så den kommer inn på samme plassen. Alle viktige tannhjun skal ha overtettmerker så det går bra, men sjekk så du blir fortrolig med de før demontering. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 22.Mars.2017 Del på Facebook Svart 22.Mars.2017 Kikket litt her regner med du har lastet ned manualene. http://www.kdtrading.no/ford TIMING HOUSING AND COVER A cast iron timing gear housing is bolted to the cylinder block front face and is located by a sleeve around the cam'shaft bore. The three bolts retaining the camshaft thrust plate also pass through the housing and it should be noted that the two socket head screws at the bottom screw into the front main bearing cap. When replacing the housing it is important that all the bolts, including those retaining the camshaft thrust plate are tightened in the correct sequence. (Fig. 20), The timing scale is retained by the two lower external bolts on the left-hand side. The il1.iection pump and exhauster or compressor are mounted on the rear face of the timing gear housing on the right-hand side of the engine. These components are driven individually by gears meshing directly with the camshaft gear. A pressed steel cover if fitted to the front of the timing gear housing. When a forward mounted timing gear P.T.O. is required on the engine, a cast iron timing cover is fitted. Both timing covers incorporate the crankshaft front oil seal. When fitting a cover, it is important that the oil seal is centralised with centraliser Tool No. C.6l33 (fig. 21). Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger og Olina Svart 22.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2017 Takker for det roger-jo. I kveld gikk den endelig av. Så nå venter jeg på resten av delene før monteringen starter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.