dvil Startet 20.Mars.2017 Del på Facebook Startet 20.Mars.2017 (redigert) Hei, Jeg må skifte ut plastplatene som dekker åpningen mellom skjegget og roret. Dvs plata må kunne bøye seg og følge roret når det svinger ut. Hvilken type plast holder seg passe myk i sjøvann? Dagen platetykkelse er 3mm. Her er plata nyovermalt, men var delvis gjennomsiktig som ny. https://baatplassen.no/bildearkiv/29/29890/1490020734.jpg Edit: hmm jeg trodde bilde skulle vises her, men det ble link. Redigert 20.Mars.2017 av dvil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 20.Mars.2017 Del på Facebook Svart 20.Mars.2017 Kan du bruke gummi? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motordeler/Pakninger/Gummiduk-2000017978/ Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 20.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2017 Kan du bruke gummi? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motordeler/Pakninger/Gummiduk-2000017978/ Takk, men tror egentlig ikke det. Tror den blir for lite stiv. Meningen er at den skal sitte inntil og lukke åpningen. Tåler gummien sjøvann over tid? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.Mars.2017 Del på Facebook Svart 20.Mars.2017 De færreste båter har denne patenten, tror jeg hadde vurdert å droppe den. Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 20.Mars.2017 Del på Facebook Svart 20.Mars.2017 Hensikten med platene er for å minske motstand gjennom vannet på grunn av turbulens? Ved lave hastigheter blir dette en teoretisk øvelse som neppe vil kunne måles i virkeligheten. SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 20.Mars.2017 Del på Facebook Svart 20.Mars.2017 Hva med å skjære ut litt plast fra en gammel støtfanger? Opel benytter seg av PP-EPDM blanding som er bra myk å fin. ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.Mars.2017 Del på Facebook Svart 21.Mars.2017 Hvis du på død og liv skal ha disse platene (som jeg tror har lite for seg) foreslår jeg PE. Du kan skjære ut passelige plater av en 20l kanne, eventuelt 1000l dunk om du ønsker noe mer tykkelse. PE er et seigt og fint materiale, samme materialet som brukes i rotasjonsstøpte båter og spylervæskekanner. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ivar Svart 21.Mars.2017 Del på Facebook Svart 21.Mars.2017 tenker det samme som Komodo her Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Capt.Yorgoz Svart 21.Mars.2017 Del på Facebook Svart 21.Mars.2017 Ja nå gjør jeg å det. dette burde holde kjempebra. å enklere en å skjære ut av gamle bildeler :P Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 21.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2017 Fjerne dem ja, den så jeg ikke komme! - som Monsen sier. Med tanke på motstand i sjøen er jeg enig, de betyr nok lite. Men de hindrer rur og blåskjell i å kose seg i åpningen, så jeg setter de nok på igjen. PE fra en plastdunk var en god ide. Det har jeg stående. Fint å få hjelp til å se det åpenbare. Tusen takk. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 21.Mars.2017 Del på Facebook Svart 21.Mars.2017 Blåskjell og rur i spalte mellom skrog og ror et er ikke-eksisterende problem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.