Jump to content

Hva slags myk plastplate til tildekking ved roret?

dvil

Recommended Posts

Hei,

Jeg må skifte ut plastplatene som dekker åpningen mellom skjegget og roret. Dvs plata må kunne bøye seg og følge roret når det svinger ut.

Hvilken type plast holder seg passe myk i sjøvann?

Dagen platetykkelse er 3mm. Her er plata nyovermalt, men var delvis gjennomsiktig som ny.

https://baatplassen.no/bildearkiv/29/29890/1490020734.jpg

Edit: hmm jeg trodde bilde skulle vises her, men det ble link. :blush:

Redigert av dvil (see edit history)

Hvis du på død og liv skal ha disse platene (som jeg tror har lite for seg) foreslår jeg PE. Du kan skjære ut passelige plater av en 20l kanne, eventuelt 1000l dunk om du ønsker noe mer tykkelse. PE er et seigt og fint materiale, samme materialet som brukes i rotasjonsstøpte båter og spylervæskekanner.

Fjerne dem ja, den så jeg ikke komme! - som Monsen sier. :smiley:

Med tanke på motstand i sjøen er jeg enig, de betyr nok lite. Men de hindrer rur og blåskjell i å kose seg i åpningen, så jeg setter de nok på igjen.

PE fra en plastdunk var en god ide. Det har jeg stående. Fint å få hjelp til å se det åpenbare. Tusen takk. :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...