MegaTrondy Startet 22.Mars.2017 Del på Facebook Startet 22.Mars.2017 Jeg har for litt siden kjøpt meg en VHF til båten, men har vært litt treg med å ta kurset. Har hatt den med meg i tilfelle krise, men har heldigvis ikke hatt bruk for den. Nå som det er båtsesong igjen er det på tide å få fingen ut. Det jeg lurer på er om man kan ta kurs og eksamen flere ganger uten å måtte kjøpt på nytt eller må man kjøpe ny runde dersom man ikke klarer det første gangen? Gjelder nettbasert kurs. Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 22.Mars.2017 Del på Facebook Svart 22.Mars.2017 Du kan prøve så mange ganger du orker. Betaler bare en gang. Den består av deleksamener, du fullfører delene en av gangen. Ikke noe stress. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 23.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2017 Det var jo enkelt. Brukte ikke lange tiden på å komme gjennom pensum og bestå. Burde gjort dette for lenge siden, men nå kan jeg i det minste bruke vhf på lovlig vis :) Sitér dette innlegget Link to post
Subsea79 Svart 23.Mars.2017 Del på Facebook Svart 23.Mars.2017 Hei. Kan jeg spørre "hvor" du gjorde dette? Når jeg søker det opp får jeg så mange alternativer og priser. Sitér dette innlegget Det er i motbakke det går oppover, men kanskje ikke på sjøen Link to post
Benji Svart 23.Mars.2017 Del på Facebook Svart 23.Mars.2017 Sjekk denne linken http://kystradio.no/nb-no/store/catalog/26/category/250/product/SRC001/vhf-sertifikat-og-lisensabonnement/vhf-src-webkurs Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Mars.2017 Del på Facebook Svart 23.Mars.2017 (redigert) Bare ikke gjør som meg.. jeg måtte logge på med brukernavn, fikk ikke til med eget. Logga på med kona sitt, tok eksamen. Sendte inn bilde og har et fint VHF sertifikat med bilde av meg og navnet til kona ;-) Men regninga for VHF, ja gjett, den kommer til meg. Livet er urettferdig :-D Redigert 23.Mars.2017 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Per Erik Løvdal Svart 23.Mars.2017 Del på Facebook Svart 23.Mars.2017 Gruppa "Båtfolk på Facebook" har fått dette tilbudet http://kystradio.no/nb-NO/store/catalog/26/category/254/baatfolk-paa-facebook Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Mars.2017 Del på Facebook Svart 23.Mars.2017 Hehe, Pinkvin, tenker det gav en god latter i heimen ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Mars.2017 Del på Facebook Svart 23.Mars.2017 (redigert) Hehe, Pinkvin, tenker det gav en god latter i heimen Ble litt paff ja. :-) Men forsåvidt er vel ikke VHF lappen noe en viser frem i tide og utide så det går nok greit :-) Redigert 23.Mars.2017 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oyster Svart 24.Mars.2017 Del på Facebook Svart 24.Mars.2017 Det nettkurset var veldig enkelt og greit, var gjort på en kveld for min del. Lappen kom i posten noen dager senere. Sitér dette innlegget Link to post
Hosse Svart 24.Mars.2017 Del på Facebook Svart 24.Mars.2017 Jeg tok nylig "lappen" på kystradio selv. Jeg valgte den kursen som inkluderte eksamen. Litt dyrere, men bra læring og så er man ferdig når kurset er over. Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 25.Mars.2017 Del på Facebook Svart 25.Mars.2017 Kan absolutt anbefale kystradio.no. Jeg tok webkurset som gir deg bestått eksamen etter fullført kurs. Her følger man kurset og må igjennom 7-8 kapitler som er meget enkle. Etter hvert kapittel svare man på noen enkle spørsmål fra kapittelet. Kurset gir deg en god forståelse for bruk av VHF og det fokuserer på det som er viktig. bla. nødkalling, bruk av nødknapp osv. Kan absolutt anbefales. Jeg vil påstå at det er umulig å stryke så lenge man følger kuret steg for steg. Det beste av alt er at sertifikatet er sikret så lenge man fullfører kurset. :-) Dette er kurset alle burde velge :-) Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 26.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 Gikk veldig kjapt å få lappen i posten også. Dagen etter lå den der. :) Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 26.Mars.2017 Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 Motiverende tråd, jeg fikk ræva i gir og tok kurset i dag. Kona har tatt den første delen, hun kommer etter hun også. Fikk bestilt lisens og ble tildelt MMSI. Nå er ting på stell her, helt utrolig. @Kæpten noob: Takk for den lenka med rabatt for båtfolk på facebook, for oss ble det 876,- spart. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 27.April.2017 Del på Facebook Svart 27.April.2017 Så dessverre denne tråden for sent, så jeg tok kurset via båtførerprøven.com. Ble en del dyrere enn Telenor sitt kurs og litt mer tungvint da jeg måtte melde meg opp til prøven hos Telenor separat. Når man ikke tar Telenors kurs med integrert prøve, altså bare går opp til prøven hos dem, får man kun 2 forsøk, dvs man må betale ny eksamensavgift hvis man får mer enn 25% feil 2 ganger. I motsetning til Telenors integrerte kurs/eksamen, hvor man får så mange forsøk man trenger, mao. strykefritt. Nå trengte jeg kun 1 forsøk, men som sagt en dyrere løsning. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Åsabu Svart 27.April.2017 Del på Facebook Svart 27.April.2017 Jepp! Kystradio sin løsning er genial og det er helt umulig å stryke! Alle burde gå for det kurset. Urolig enkelt og man får den kompetansen man trenger i en nødssituasjon Nå er det ingen grunn til å ikke ta lappen!. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 8.Mai.2017 Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 Tilbudet gikk ut 1 Mai, så det er for sent å bruke det nå. Jeg tok en eksamens test (Kystradio.no) og fikk 85% riktig med bare litt bruk av simulatoren på forhånd, bommet på et par forkortelser på utstyr, siden jeg ikke har lest "pensum", samt siste sim oppgave der jeg kom bort i svar knappen før oppgaven ble fullført, så den ble gitt 2 feil. Har fått lisens, kallesignal og mmsi, så nå blir det å ta prøven på riktig og sende inn bilde. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Chris284 Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Ja, idag da tok jeg vhf eksamen på Kystradio.no og fikk bestått (98% rett). La inn 1 feil for syns skyld (he he) på spørsmål om respons på nødmelding. Nå har jeg vhf for fly fra før, så det ble ikke noe kurs, bare å repetere litt bruk for maritim vhf og forkortelser og gå igjennom vhf simulator oppgavene et par ganger. Det er og en test på selve eksamen som er en fordel å gå igjennom. Det tar litt tid å taste inn allt på vhf simulatoren, så det lønner seg å ha dette klart. Så jeg kan bare anbefale å ta vhf sertifikat. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
På svai Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Veldig enkelt og veldig greit, ikkeno å grue for - bare å sette igang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.