Jump to content

Hjelp til forgasserbytte Yamaha 9.9 sport til 20hk

fiskekongen

Recommended Posts

Heisann,

Har nå anskaffet en 9.9 sport 2012 modell, og har tenkt å bytte forgasser for å få 20hk. Sjekket hos forhandler og denne koster 4000kr, som jeg er usikker på om jeg er villig til å betale. 

Hvilken forgasser trenger jeg? Noen som har noen tips til hvor jeg kan få tak i denne billigst mulig?

Ser det ligger noen på Ebay hvor det står Parsun / Yamaha på. Vil disse fungere?

Her er ett eksempel 

http://www.ebay.com/itm/6AH-14301-20-Carburetor-For-4-Stroke-20HP-25HP-PARSUN-YAMAHA-Outboard-Engine-/182477409387?hash=item2a7c804c6b:g:zfIAAOSw3v5YoUF9&vxp=mtr

Har lest det aller meste ved hjelp av søkerfunksjonen her, men har ikke funnet ut hvor det lønner seg å kjøpe, og hvilket delenr denne forgasseren har.

Redigert av fiskekongen (see edit history)

Letteste er å spørre forhandler om delenummer og slå dette rett inn i søkefeltet på eBay. Hvis du skal få et fornuftig svar her, må du skrive motorens fulle modellbetegnelse og årsmodell.

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

• 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...