Grimsøy Taule Startet 22.Mars.2017 Del på Facebook Startet 22.Mars.2017 Har natet med epoxy , men sliter med å få renset natene godt nok for "vokshinnen" som dannes ved herding. Noen det har forslag til vidundermiddel her? Sitér dette innlegget Link to post
Grimsøy Taule Svart 22.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2017 Sitér dette innlegget Link to post
Rytteren Svart 22.Mars.2017 Del på Facebook Svart 22.Mars.2017 Hvis du har lakket med 1-komponent lakk, så vil ikke det feste på epoxyen. Da må du bruke 2-komponent, for eksempel polyurethan-lakk. Da holder det å mattslipe epoxyoverflaten før lakkering. Sitér dette innlegget Link to post
Grimsøy Taule Svart 22.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2017 Ja , men det blir jo en slik vokset overflate etter herdinga. Den kladder seg i pussepapiret , og gjør ting bare verre. Tenkte på hva man kan vaske bort voksen med.. Sitér dette innlegget Link to post
Rytteren Svart 22.Mars.2017 Del på Facebook Svart 22.Mars.2017 (redigert) Utherdet epoxy skal ikke bli slik, det er i alle fall min erfaring. Det blir alltid hardt og glatt når jeg gjør det. Er du sikker på at du har brukt riktig blandingsforhold? Er det helt utherdet? Temperatur under herdinga kan kanskje bety noe? Ellers kan du kanskje prøve å vaske med aceton. Redigert 22.Mars.2017 av Rytteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 22.Mars.2017 Del på Facebook Svart 22.Mars.2017 Epoksy kan felle ut voks på overflaten ja. Voksen bør fjernes ved avtørking med egnet remedie, ikke pussing, det vil bare føre til at voksen blir vanskeligere å få vekk senere. Jeg har pleid å bruke aceton ved slike anledninger du beskriver. Ved kaldbaking der det er snakk om større flater (der alt treverk er dekket av epoksy) har jeg pleid å bruke vanlig varmt såpevann (hilsen Zalo), noe som er effektivt og avfettende da såpevannet kan skylles av og i samme slengen tar med seg voksen. Sitér dette innlegget Link to post
Grimsøy Taule Svart 27.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 Er i tvil om den ene luken over motoren blir litt stor..hva tror dere? Skal selvfølgelig ha løftekrok i den største også. Disse er forøvrig lakkert med 3 stjerners oljebasert gulvlakk , så dere får arrestere meg på det også.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.