Nerdy Startet 23.Mars.2017 Del på Facebook Startet 23.Mars.2017 Har montert hekksvinger. Type garmin med Sidevu/downvu. En kamerat mente på jeg hadde montert den for lavt, at jeg ville få vannstråle opp bak båten. Noen med erfaringer om dette? Båten står på land nå så vis dere mener den er for lav så vil jeg jo helst få flyttet den før sjøsetting... Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 (redigert) Hei. Har også en Ibiza 19 Sport med Garmin hekksvinger plassert nogen lunde likt som på din. Min stikker muligens litt dypere ned i vannet.. Det kommer vannstråle opp bak båten på den siden hekksvingeren er plassert, men føler ikke det er plagsomt mye etter min mening. Har lagt ved et bilde med dårlig kvalitet hvor du kan skimte vannstrålen på venstre side av motoren. Jeg monterte den i henhold til bruksanvisningen ifh til hvor dypt den skulle stikke ned under båten. Når jeg ser plasseringen av svingeren din så tenker jeg at det ser ok ut. Det greieste er kanskje å teste den ut slik den er plassert nå og så eventuelt finjustere den før neste sesong hvis det viser seg at det skulle bli behov for det? Redigert 28.Mars.2017 av morgull (see edit history) Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
is_620 Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 jeg fester en teak fjøl av passende tykkelse med skruer godt over vannlinjen under vannlinjen limer jeg med Tec eller Sika, - kort enden av fjøla tilpasse og flykter med båtens bunn deretter kan giveren justeres uten å lage hull i akter speilet under vanlinjen. til slutt er det selfølgelig mye mye bedre med giver , ved å ta hull i båten og bruke gjennomgående samt å bla opp med nok penger til få noe skikkelig. Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Hadde egentlig tenkt å gå for hekksvinger men er sprut et problem med svinger, sånn i generelt lag? Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
alfaalfa Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Har montert hekksvinger. Type garmin med Sidevu/downvu. En kamerat mente på jeg hadde montert den for lavt, at jeg ville få vannstråle opp bak båten. Noen med erfaringer om dette? Båten står på land nå så vis dere mener den er for lav så vil jeg jo helst få flyttet den før sjøsetting... Påplanende båter er dette litt ugreit Om du skal ha tydelig bilde av bunnen/fisk så må den lavt. Så lavt at det blir mer eller mindre sprut opp bak båten. Men de færreste ser etter fisk i over 20 knop? Så en vingemutter eller sprengskive som gir treg bevegelse på henglet i innfesting gjør at du vipper svingeren opp etter bruk og vipper ned igjen når du skal bruke den. Enten stikker du hånde ned i vannet eller lager en pinne med hakk i. Jag antar at du ikke har noe problemer med litt slik fix for å få max fart når du har lyst til det så lenge du har motorheis - da er du vel ute etter fart sånn innimellom :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.