Jump to content

Hva slags fett til pakkboksen?


Hallaron

Recommended Posts

Jeg har nå for første gang båt med fast aksel og derfor en eller annen form for pakkboks, regner jeg med. I kistebenken på SB side har jeg følgende innretning:

 

BildeBilde

 

Denne var full av fett og jeg regner med at dette er en pressboks som presser fettet ned til pakkboksen. Her tipper jeg rått, forrige eier sa ingenting om dette. Dersom jeg er på jordene og noen har noe fornuftig å si om dette er jeg takknemlig for korrigeringer :yesnod:

Hva slags fett skal det være i denne pressboksen ?

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Jeg har nå for første gang båt med fast aksel og derfor en eller annen form for pakkboks, regner jeg med. I kistebenken på SB side har jeg følgende innretning:

 

  BildeBilde

 

Denne var full av fett og jeg regner med at dette er en pressboks som presser fettet ned til pakkboksen. Her tipper jeg rått, forrige eier sa ingenting om dette. Dersom jeg er på jordene og noen har noe fornuftig å si om dette er jeg takknemlig for korrigeringer  :yesnod:

Hva slags fett skal det være i denne pressboksen ?

<{POST_SNAPBACK}>

Du har rett, denne trenger bare å skrues på nå og da.

Fyll opp med fett og skru litt til det gir motstand (ikke press mye fett ned).

Du kan f.eks bruke propellakselfett fra Biltema, fungerer greit det. Kanskje du forbruker litt mer, men det er iallefall billig.

 

Jon

Link to post
Share on other sites

EP-2 grease får jeg tak i hvor ?

<{POST_SNAPBACK}>

De fleste steder der de selger greaseri :lol::lol: . Bensinstasjoner, Felleskjøpet, båtbutikker m.m. Jeg pleier å lese på patronen, den er som regel merket med EP-2, AP-2, API GL-2 eller lignende alt etter hvilket fabrikat det er.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...