Hallaron Startet 23.Juni.2005 Del på Facebook Startet 23.Juni.2005 Jeg har nå for første gang båt med fast aksel og derfor en eller annen form for pakkboks, regner jeg med. I kistebenken på SB side har jeg følgende innretning: Denne var full av fett og jeg regner med at dette er en pressboks som presser fettet ned til pakkboksen. Her tipper jeg rått, forrige eier sa ingenting om dette. Dersom jeg er på jordene og noen har noe fornuftig å si om dette er jeg takknemlig for korrigeringer Hva slags fett skal det være i denne pressboksen ? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Janoho Svart 23.Juni.2005 Del på Facebook Svart 23.Juni.2005 Jeg har nå for første gang båt med fast aksel og derfor en eller annen form for pakkboks, regner jeg med. I kistebenken på SB side har jeg følgende innretning: Denne var full av fett og jeg regner med at dette er en pressboks som presser fettet ned til pakkboksen. Her tipper jeg rått, forrige eier sa ingenting om dette. Dersom jeg er på jordene og noen har noe fornuftig å si om dette er jeg takknemlig for korrigeringer Hva slags fett skal det være i denne pressboksen ? <{POST_SNAPBACK}> Du har rett, denne trenger bare å skrues på nå og da. Fyll opp med fett og skru litt til det gir motstand (ikke press mye fett ned). Du kan f.eks bruke propellakselfett fra Biltema, fungerer greit det. Kanskje du forbruker litt mer, men det er iallefall billig. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 23.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2005 (redigert) Det kaller jeg kjapp respons - takker til Jon - da blir det nok en tur til Biltema da..... Redigert 23.Juni.2005 av hallaron (see edit history) Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
index Svart 23.Juni.2005 Del på Facebook Svart 23.Juni.2005 Jeg bruker vanlig EP-2 grease (sjøvannsbestandig, ikke vannfast). Fungerer helt greit. Den propellakselgreasen fra Biltema er litt vel tyntflytende synes jeg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hallaron Svart 23.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2005 Jeg bruker vanlig EP-2 grease (sjøvannsbestandig, ikke vannfast). Fungerer helt greit. Den propellakselgreasen fra Biltema er litt vel tyntflytende synes jeg. <{POST_SNAPBACK}> EP-2 grease får jeg tak i hvor ? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
jada Svart 23.Juni.2005 Del på Facebook Svart 23.Juni.2005 Og husk på, som andre også har nevnt, å ikke bruke mye kraft når du skrur til. Det er til mer skade enn gagn. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Juni.2005 Del på Facebook Svart 23.Juni.2005 EP-2 grease får jeg tak i hvor ? <{POST_SNAPBACK}> De fleste steder der de selger greaseri . Bensinstasjoner, Felleskjøpet, båtbutikker m.m. Jeg pleier å lese på patronen, den er som regel merket med EP-2, AP-2, API GL-2 eller lignende alt etter hvilket fabrikat det er. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Janoho Svart 23.Juni.2005 Del på Facebook Svart 23.Juni.2005 EP-2 grease får jeg tak i hvor ? <{POST_SNAPBACK}> Tror Mekonomen på Stoa har det.. bra utvalg der. Det er riktig som det sies at biltema sin blir litt tynn hvis den blir varm, derav høyere forbruk. Vet ikke om det går utover smøreevnen, tviler på det.. JOH Sitér dette innlegget Link to post
Mats Svart 26.Juni.2005 Del på Facebook Svart 26.Juni.2005 anbefalingstabell smøremiddel gir og hylserher Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.