Jump to content

Sjøen for alle, en dinosaur uten livets rett?


TICORA

Recommended Posts

Nå har jeg aldrig vært på en sikkelig båtmesse noen gang, for dem er det jo ikke mange av nord for Bergen..

 

Det er en utmerket båtmesse i Sandnessjøen i første del av mai hvert år, i år 5. til 7. mai. Her pleier det å være et godt utvalg av både små og store båter, med og uten pinne. Det er også stands med ulike tilbydere av båtustyr m.m. Dette er en utendørsmesse slik at været har en betydning.

 

Link

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Hvis det er laaaange køer og man må kle seg som Jakob Winche-Lanche for å få selgernes oppmerksomhet tyder vel det heller på mye folk enn det motsatte? Da kan man vel konkludere med at messen har livets rett?

 

Regner med at alle som stiller ut gjør nøye vurderinger og etterkalkyler mht om de lønner seg for dem å være representert på messen. Den dagen de finner ut at det koster mer enn det smaker trekker de seg ut, det er vel det som har skjedd med seilbåtene.

Link to post
Share on other sites

Hvis ikke dette er fake news, så ser det ikke så aller verst ut: http://www.baatsans.no/artikler/2125 :smiley:

 

"Arrangører og utstillere kan melde om godt salg, og positive dager. I følge Messeposten som ble utgitt av Båtens Verden kunne vi i søndagens post lese en hyggelig melding fra Ibiza Boats, om at de hadde solgt 30 båter så langt på messen og de var veldig godt fornøyd."

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg er Engelsk men bosatt i Norge dei siste 42 årene. Jeg var tidligere på besøk til Lilestrøm og ennå tidligere Sandvika.Personlig meiner det er ingen vits å fortsette lengre av grunner andre har nevnt.

Jeg helle reiser over til England hvert år og besøke Southampton Boat show i September.Då bruke jeg 2 dager,et å sjå hva som er tilgjengelig og interessant,dag 2 å handle og evt delta på diverse.

Der finnes ein stort utvalg av forhandler og det er interesert i å selge, å prute er heilt normaltI tillegg finnes over 400 båter utstilt på vann av alle storelser og type, plus det som er utstilt på land.

Dette kombinert med ferie kan sterk anbefalles.Ikke til å glemmer på toppen av alt, innførsel moms fritt på kjøp til verdig av Kr 6000 med refund av engelske moms når du komme hjem

Redigert av storken28 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...