bjorngb Startet 27.Mars.2017 Del på Facebook Startet 27.Mars.2017 Fant en tråd for navigasjonsapper for Andriod, men ikke noe for IOS. For noen år siden kjøpte jeg Navionics, men ser jeg må betale 1 års abo for å oppdatere kart nå. Har iPhone og, og der ser ut som jeg må kjøpe egen app for den (hvis jeg skal ha kart der). Er det noen andre gode apper for IOS som er "smarte" og kan deles på tvers av IOS enheter? Skal hovedsaklig brukes til planlegging av turer - har Raymarine for navigasjon underveis. PS - liker ikke å betale for noe flere ganger, men betaler gjerne for noe som er verdt pengene :-) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 27.Mars.2017 Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 alt av seriøse apper må man betale for desverre! Synes Navionics er et utmerket hjelpemiddel og bruker den på Ipad for å planlegge på og ha som oversiktskart ombord mens jeg følger rutene på karttplotteren. Jeg har også Bluechart fra Garmin, men liker Navionics best. hvor mye koster kartopdateringene da? Har du kjøpt Navionics en gang, så laster du ned det gratis på telefonen din og andre enheter... Hva du mener med verd pengene skjønner jeg lite av.. skal du f.eks kjøpe en kartbrikke til en plotter må du jo ute mye mye mer.. appene er jo småpenger til samenlikning! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sjøavyrke Svart 27.Mars.2017 Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 Gulesider på sjøen fungerer bra, også på IOS. Den kan du også teste før du eventuelt betaler for alle funksjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Bo31 Svart 27.Mars.2017 Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 Har både Navionics og Isailor på ipad. Begge fungerer utmerket til ruteplanlegging. Isailor har gratis oppdatering av kartene, men du må betale for kartene når du laster ned første gang. Har også testet Gulesider, men synes nedlasting av kart er tregt og tar mye plass i minnet. Sitér dette innlegget Link to post
Rocksolid Svart 27.Mars.2017 Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 Jeg bruker iSailor problemfritt på iOS. Betaler pr område. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 27.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 Jet betaler gjerne, men synes det får være grenser. Nå fant jeg ut at jeg kan betale 1 gang for et område på iSailor og bruke kartet på både iPad og iPhone. Skal det samme være mulig på Navionics? Sitér dette innlegget Link to post
Shetlender Svart 27.Mars.2017 Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 (redigert) bjorngb: Jeg har opplevd det samme som deg. IOS App'en til Navionics er forskjellig på Ipad og Iphone. Jeg kjøpte først Navionics HD til Ipad og da trodde jeg at denne også kunne brukes på iPhone, men det kunne den ikke... Ifølge Navioncs kan du kjøpe Iphone versjonen å bruke den på Ipad, men da med oppløsningen til en iphone. Ref: http://navionics.force.com/kb/articles/en_US/Knowledge_Article/Apple-Standard-App-iPhone-vs-HD-App-iPad Redigert 27.Mars.2017 av Shetlender (see edit history) Sitér dette innlegget Uttern D55 Dti, 2006 Modell, 18 Fot = 2006 - 2007 Sjark, 1982 Modell, 33 Fot = 2017 - Link to post
bjorngb Svart 27.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 Jepp, snakket med kundeservice hos Navionics. For å bruke Navionics på iPad og iPhone, må en ha to abonnement på kart - så et abonnement for kartdata kan ikke brukes mellon de to App'ene Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 27.Mars.2017 Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 Har Navionics men bruker den ikke lengre. Nå bruker jeg kun SeaPilot den har mye bedre kart. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 5.April.2017 Del på Facebook Svart 5.April.2017 (redigert) Min erfaring er at SeaPilot virker rotete og har dårligere kart. Bruker iSailor på iPad. Har forresten begge inne, og bruker SeaPilot kun for å finne passeringshøyde under broer og kabelspenn (som iSailor ikke har..,) Redigert 5.April.2017 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Mulligan Svart 5.April.2017 Del på Facebook Svart 5.April.2017 (redigert) Joda Marwin. iSailor har opplysninger om seilingshøyde. Det kom forresten inn oppdatering av kartene (gratis) akkurat nå. Redigert 5.April.2017 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 5.April.2017 Del på Facebook Svart 5.April.2017 iSailor har har opsjon på AIS, men den har vært veldig ustabil. Men nå var jeg inne og jaggu virket det. Bruker både isailor og Navionics. Vet da søren hva jeg synes er best Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Mulligan: Jeg finner ikke den menyen du viser... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Fant det Mulligan. Tok litt td :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
cosmic Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Hvor mye koster kart over Vestlandet til isailor? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Marwin skrev 23 minutes ago: Fant det Mulligan. Tok litt td :-) Så bra. Det er noe enormt med informasjon i disse kartene. cosmic skrev 16 minutes ago: Hvor mye koster kart over Vestlandet til isailor? NOK 379 Oslo til Ålesund. Oppdateres, gratis, 3-4 ganger i året. Prisen er pr. AppleID. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Takk, Mulligan Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 (redigert) Noen flere priser på iSailor NMEA options Kr. 471,- AIS options Kr. 120,- Playback options kr. 109,- Kart sør/vest Norge / Sverige/ øst Danmark Kr. 379 + kr. 489. Totalt: Kr. 1568,- for all den funksjonalitet som tilbys i appen inkl. kart som over. I tillegg om jeg har forstått rett så kommer abonnement for AIS, strøm og Vær som jeg ikke kunne finne noe pris på. Redigert 12.April.2017 av Barbaria (see edit history) Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Ove T Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 (redigert) Hej Här är lite priser på SeaPilot. Det går att testa programmet gratis under 36 timmar Premium: 419 kr. Alla funktioner ingår inkl att du får använda programmet och alla köpta kort på fem enheter. Vill man inte ha alla funktioner är programmet gratis, man betalar bara för sjökorten. https://www.seapilot.com/features/ Sjökort Norge 399 kr Sverige 95 kr Allt priser gäller för ett år . Hälsningar Ove Redigert 12.April.2017 av Ove T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.