Jump to content

Navigasjons apper IOS

bjorngb

Recommended Posts

Fant en tråd for navigasjonsapper for Andriod, men ikke noe for IOS. 

For noen år siden kjøpte jeg Navionics, men ser jeg må betale 1 års abo for å oppdatere kart nå. Har iPhone og, og der ser ut som jeg må kjøpe egen app for den (hvis jeg skal ha kart der). Er det noen andre gode apper for IOS som er "smarte" og kan deles på tvers av IOS enheter? Skal hovedsaklig brukes til planlegging av turer - har Raymarine for navigasjon underveis. PS - liker ikke å betale for noe flere ganger, men betaler gjerne for noe som er verdt pengene :-)

alt av seriøse apper må man betale for desverre!   Synes Navionics er et utmerket hjelpemiddel og bruker den på Ipad for å planlegge på og ha som oversiktskart ombord mens jeg følger rutene på karttplotteren. Jeg har også Bluechart fra Garmin, men liker Navionics best. hvor mye koster kartopdateringene da?  Har du kjøpt Navionics en gang, så laster du ned det gratis på telefonen din og andre enheter...

Hva du mener med verd pengene skjønner jeg lite av.. skal du f.eks kjøpe en kartbrikke til en plotter må du jo ute mye mye mer.. appene er jo småpenger til samenlikning!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

bjorngb: Jeg har opplevd det samme som deg. IOS App'en til Navionics er forskjellig på Ipad og Iphone. Jeg kjøpte først Navionics HD til Ipad og da trodde jeg at denne også kunne brukes på iPhone, men det kunne den ikke...

Ifølge Navioncs kan du kjøpe Iphone versjonen å bruke den på Ipad, men da med oppløsningen til en iphone.

Ref:

http://navionics.force.com/kb/articles/en_US/Knowledge_Article/Apple-Standard-App-iPhone-vs-HD-App-iPad

Redigert av Shetlender (see edit history)

Uttern D55 Dti, 2006 Modell, 18 Fot = 2006 - 2007

Sjark, 1982 Modell,  33 Fot  =  2017 -

• 2 uker senere...

Noen flere priser på iSailor

NMEA options Kr. 471,-      

AIS options Kr. 120,-                       

Playback options kr. 109,-

Kart sør/vest Norge / Sverige/ øst Danmark Kr. 379 + kr. 489.

Totalt: Kr. 1568,- for all den funksjonalitet som tilbys i appen inkl. kart som over.

I tillegg om jeg har forstått rett så kommer abonnement for AIS, strøm og Vær som jeg ikke kunne finne noe pris på.

Redigert av Barbaria (see edit history)

Hej

Här är lite priser på SeaPilot. Det går att testa programmet gratis under 36 timmar

Premium: 419 kr. Alla funktioner ingår inkl att du får använda programmet och alla köpta kort på fem enheter. Vill man inte ha alla funktioner är programmet gratis, man betalar bara för sjökorten. https://www.seapilot.com/features/

Sjökort Norge 399 kr

Sverige 95 kr

Allt priser gäller för ett år .

Hälsningar Ove

Redigert av Ove T (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...