WGM36 Startet 27.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2017 Hei på dere. Skal kjøre Molde Bergen med en Windy gm i påsken, hva er gunstig vindretning og maks vind over Stadthavet. Da mener jeg at vi skal kunne holde 20 knop + uten å riste båten og mannskap i filler. Gjerne tips om beste rute også, alle tips motas med stor takk, skal videre til Østfold men ser på dette strekket som det tøffeste. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 27.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2017 Har du navionics? Gikk for et par år siden fra Hitra til bl a Bergen. Har ruten lagret. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 27.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2017 (redigert) Hei på dere. Skal kjøre Molde Bergen med en Windy gm i påsken, hva er gunstig vindretning og maks vind over Stadthavet. Da mener jeg at vi skal kunne holde 20 knop + uten å riste båten og mannskap i filler. Gjerne tips om beste rute også, alle tips motas med stor takk, skal videre til Østfold men ser på dette strekket som det tøffeste. Mvh Terje Har du en nordøstlig vind er jo det mest gunstig for deg rundt Stadt. Men både nord og nordvest bør gå greit, trekk deg bare godt ut fra land ved nordvest.. Strømmen rundt Stadt går mer eller mindre konstant nordover, altså mot sjøen/bølgene som da går sørover ved event. nordavind, dette gir jo da litt mer krapp sjø.. Hva du og mannskapet tåler av bølgehøyde blir umulig for andre og avgjøre.. Ved sørlige vindretninger blir det raskt mye tøffere vist du skal gå i mot med 20 knop + Jeg har gått der flere ganger, og det kan være er et tøft område vist ikke været er med deg.. Redigert 27.Mars.2017 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 27.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2017 Sjekker ut type kart nå, vet bare at det er en Raymarine plotter. Ferdig rute hadde hvert supert. Mannskap tåler langt mer enn gjennomsnittet, men gidder ikke peise over hvis jeg detter ut av sete. Sekundmeter ved forskjellige vindretninger hadde hvert glimrende. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 27.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2017 Er navionics gold card, Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2017 Tok samme tur i 2014. Kanskje du finner tips der https://baatplassen.no/i/topic/107417-hentetråd-molde-oslo/ Sitér dette innlegget Link to post
krone Svart 27.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2017 Sjekk hentetråd Bodø Langesund for rute innasjærs fra Stadt til Bergen. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 27.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2017 Takk for link Tom Rør og tips fra krone, men hvordan i hule skal jeg klare å få lagt meg nå æ? Er jo laaaaange tråder Sitér dette innlegget Link to post
krone Svart 27.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2017 (redigert) https://baatplassen.no/i/topic/127047-hentetr%C3%A5d-bod%C3%B8-langesund-ruteforslag/ Første siden. Innlegget til SveinHa viser en fin rute fra Måløy til Bergen. ( Så kommer du fortere i seng) ER det den Grønne Mistralen på Finn som skal syover? Redigert 27.Mars.2017 av krone (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 27.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2017 (redigert) https://baatplassen.no/i/topic/127047-hentetr%C3%A5d-bod%C3%B8-langesund-ruteforslag/ Første siden. Innlegget til SveinHa viser en fin rute fra Måløy til Bergen. ( Så kommer du fortere i seng) ER det den Grønne Mistralen på Finn som skal syover? -------------------------------------------- Ja. min trengte en søster:-) Redigert 27.Mars.2017 av WGM36 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.