Tom Rør Startet 10.Mars.2014 Del på Facebook Startet 10.Mars.2014 Starter hentetråd litt i forkant, for ikke å "kuppe" en eksisterende tråd. Jeg skal hente en Princess P 42 i Molde den 21 Mars, og starter en tråd rundt den turen. Jeg kjøpte båten i November, og har vært i Molde 7 ganger i vinter både før og etter handelen var i boks. Den har blitt brukt som hytte når vi har vært der oppe, men de to siste gangene har den fått byttet propellvann, da jeg har fått kjørt litt. Båten er en 2008 modell, og virker bra tatt vare på av forrige eier.Denne er vesentlig større enn den forrige båten vi hadde, men virker allikevel lett å manøvrere. Det blir to av oss på turen, meg selv og Snekker´n fra Baatplassen,og første stopp blir i Ålesund. Denne turen blir mer som en ferieskildring håper jeg, da vi har satt av ca. 10 dager på turen. Grunnen til dette, er at jeg/vi ønsker å se plasser nedover kysten, som jeg/vi ikke har sett før.Jeg har også bestemt at hvis været er dårlig, så venter jeg framfor å hoppe nedover kysten i høy sjø og storm. Jeg håper noen vil få glede av denne turen, og at vi kan dra nytte av den utrolige kompetansen som finnes på dette forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Har du en link til båtannonsen også, så vi kan få se prinsessen? Dette blir også gøy for oss som får følge med. Lykke til med forberedelsene! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Møkkalasset Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 (redigert) Du skal kjøre hardt for å rekke BP-treffet i Tvedestrand den, 22.03. Men vi er garantert noen der som er online og vil følge med. Få fart på mAIS-en . Og gjerne kameraet som du var inne på i den andre tråden. Redigert 10.Mars.2014 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Lykke til med "forarbeidet". Blir spennende å se andre deler av kysten vår skulle jeg tro. Ser frem til denne hentetråden. det blir gøy og jeg antar interessen kommer til å bli stor. Forresten flott skute dere har anskaffet Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
MaSa Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Blir nok en spennende tråd dette Tom Rør!Har gått og ventet på denne henteturen siden jeg kom hjem med min egen :)Og etter Bjørn sin nylige tur, så vet du hvor lista ligger :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
navid Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 .......................Jeg håper noen vil få glede av denne turen................... Ja, det kan du være trygg på Tom Rør. Vi vil få både glede og lærdom av å få ta del i dine erfaringer underveis. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Da vet vi når vi må gjøre plass i kalenderen, kjøpe inn drikkevarer og snacks og benke oss foran PC'en. Godt jeg fyller 60 iår, så jeg kan ta en ekstra ferieuke Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Venter i spenning! Hadde vært morsomt hvis du får til livekamera! Strøken skute du har anskaffet deg :-) Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 (redigert) ? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=43245240&orgId=810253343 Redigert 10.Mars.2014 av aebi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Det er ikke den :-) Min har blå stripe Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Vi har planer om en "livesending" hvis vi kommer i mål med det. Det er Snekker`n som står for den biten Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Jeg bor i Ålesundområdet, skal hilse når du passerer. Gi lyd om du trenger info fra dette området. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Det skal jeg gjøre . Første stopp er i Ålesund, og det er det eneste som er bestemt så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Link Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Hente turen til Bjørn var ganske så spennende og en ble vel litt oppslukt av turen. Så denne turen skal følges med stor glede. Ønsker god tur og lykke til på reisen. Sitér dette innlegget Tidligere GABBA 2 Link to post
Tom Rør Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Jeg håper denne turen ikke blir så spennende som Bjørn sin Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Her er det bare å ønske lykke til på veien nedover, dette blir bra. Vi så hva som skjedde med Bjørn når han fikk problemer så er en hentetråd nesten obligatorisk. Her skal det følges med på turen, lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Da satser vi på at du får en fin tur i solskinn og blankt hav hele veien. Masse fine bilder må vi få. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
M/B Nordheim Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 (redigert) Tom Rør, skrev den 10 Mar 2014 - 20:13: .......................Jeg håper noen vil få glede av denne turen................... Det er dette som er underhaldning for oss rundtomkring og forhåpentlegvis litt trygghet for den som har erverva seg eit nytt fartøy, med alle dei lurighetar og gamle lik som ramlar utav skapa etterkvart som bylgjene og vinden tiltar. Når det er sagt så synest eg at bongotrommene rundtomkring buldrar i håp om flatt hav og medvind. Her er jau så mykje kunnskap og så mange hjelpande hender (Liberty) som fylgjer med, så det må vera reine signngsfærda sørover. Redigert 10.Mars.2014 av M/B Øyfjell (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Tom Rør Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Vi e klar! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Jeg kjenner jeg gleder meg til å følge med.. :-) å håper virkelig dere får en fin ferie.. du drar jo skikkelig til med laangtur.. :-) å får tid til å nyte Norsk natur. :-) men jrg anbefaler litt ruskevær. Det er greit å få prøvd ut litt.. å sjekke både seg selv å båten. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
MajorAndy Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Halløj en populær tråd allerede Også hernede ser jeg frem til turen. Har du allerede nu lagt en cirka-rute? Hvad med samlet distance og formodet fuel-forbrug, har du regnet på det? Og hvad tager du med af værktøj, reservedele og sikkerhedsudstyr? Vandet er jo koldt stadigvæk ! Og SAP's hentetråd in mente har du jo noget at leve op til når det gælder mængden af medbragte reservedele... Hvad har du af navigation i den nye? Bliver det padnav? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Jeg vil helst ikke gå i for mye ruskevær, for da jeg tok turen fra Southampton i 2010, gikk vi i ruskevær og i mørket, og det vil jeg ikke denne gangen.(kosetur denne gangen) Av verktøy og reservedeler, har jeg det nødvendige håndverjtøy, samt filtre og reimer. Har også drivanker,ny flytedrakt, og ekstra vhf. båten har Furuno plotter og radar, samt at jeg har Navionics på Ipad. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 10.Mars.2014 Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Jeg håper denne turen ikke blir så spennende som Bjørn sin Nei det får vi da inderleg håpe, vi kan da i allefall håpe :giggle: Det var liksom ikkje måte på til engasjement rundtomkring, eg for min del gjekk laus på alt frå slektstre til kundelister og fandens oldemor, om det kunne vera nokon som hadde vinkelslipar til Bjørn i Tananger. Og når du liksom byrjar å lure på om du skal ringe ei gammal tante borti Ålgård om ho kan springe ned i kjellaren og sjå om ho kunne finne ein vinkelslipar etter ein avdød ektemann og kjøyre til Tananger i grålysninga, då var lettelsen stor når det vart ei løysing der borte. (litt overdrive men bare litt) :giggle: Det er godt det er noko som kan engasjere, det skaper samhold. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Tom Rør Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2014 Det er utrolig å se så voldsomt engasjement fra totalt fremmede folk, og det forteller at det er mye fine folk der ute Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.