Jump to content

Gummibåt - vedlikehold, vår/ høst puss ?!?

lacy

Recommended Posts

Hei. Har letet en del i forum - men finner ikke mye info om vårpuss av gummibåt.

Noen som kan hjelpe ?

Fikk vann/ diesel/ eksos over gummibåt i fjor - da vi skulle legge til på en holme.

Resultatet ble en grå/sort stripe nedover gummibåten :cryin:

Dette ble desverre ikke vasket skikkelig vekk i fjor - så jeg sliter med å få det vekk i år.

Har prøvt:

Deep Clean + Masse vann

Biltema avfetting

skuring med Sonax supervask (som er SUPER på bilen !!)

Men skitten er der ennå. :headbang::headbang:

Hva gjør dere ellers - selv om ikke gummibåten har sorte striper ?

polering?

Vanlig renhold av gummibåter gjøres best med mild såpe f.eks Zalo.

Hvilket materiale er poletongene laget av? Hypalon - Neopren?

For Hypalon:

Vanskelige flekker fjernes med litt ren diesel på en fille, eller eget polering/rubbemiddel for gummibåter som selges av ledende båtutstyrsbutikker.

Husker ikke navnet, men dette fjerner "alt" av flekker, merker fra gummidekk m.m og fungerer ved på tilsvarende måte som vanlig polering.

På min RIB så har jeg sorte pølser :smiley: det gjør at flekker ikke synes så godt. Men bruker sonax med voks til ukentlig vask, da fester ikke skiten seg så godt. Men bruker black streak remover fra biltem til å ta de verste flekkene på de røde detaljene i samme materiale som pølsene, det går fint. Så vasker jeg hele greia med voksshampoen til slutt. Da ser den fin ut.

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...