lacy Startet 23.Juni.2005 Del på Facebook Startet 23.Juni.2005 Hei. Har letet en del i forum - men finner ikke mye info om vårpuss av gummibåt. Noen som kan hjelpe ? Fikk vann/ diesel/ eksos over gummibåt i fjor - da vi skulle legge til på en holme. Resultatet ble en grå/sort stripe nedover gummibåten Dette ble desverre ikke vasket skikkelig vekk i fjor - så jeg sliter med å få det vekk i år. Har prøvt: Deep Clean + Masse vann Biltema avfetting skuring med Sonax supervask (som er SUPER på bilen !!) Men skitten er der ennå. Hva gjør dere ellers - selv om ikke gummibåten har sorte striper ? polering? Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 23.Juni.2005 Del på Facebook Svart 23.Juni.2005 Vanlig renhold av gummibåter gjøres best med mild såpe f.eks Zalo. Hvilket materiale er poletongene laget av? Hypalon - Neopren? For Hypalon: Vanskelige flekker fjernes med litt ren diesel på en fille, eller eget polering/rubbemiddel for gummibåter som selges av ledende båtutstyrsbutikker. Husker ikke navnet, men dette fjerner "alt" av flekker, merker fra gummidekk m.m og fungerer ved på tilsvarende måte som vanlig polering. Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 23.Juni.2005 Del på Facebook Svart 23.Juni.2005 Hvis det er skikkelig innbarka møkk så har jeg pleid å bruke Swang såpa. Man får kjøpt den på CC Vest i Oslo. Butikken heter Swang..... Fås kjøpt på 5 liters kanner. PS: Såpa er veldig sterk, og tar polishen på båter Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Fjordrafting Svart 23.Juni.2005 Del på Facebook Svart 23.Juni.2005 På min RIB så har jeg sorte pølser det gjør at flekker ikke synes så godt. Men bruker sonax med voks til ukentlig vask, da fester ikke skiten seg så godt. Men bruker black streak remover fra biltem til å ta de verste flekkene på de røde detaljene i samme materiale som pølsene, det går fint. Så vasker jeg hele greia med voksshampoen til slutt. Da ser den fin ut. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.