Havgap Startet 28.Mars.2017 Del på Facebook Startet 28.Mars.2017 Vi er en gjeng som planelegger en tur i april (eller tidlig mai) 2018. Grovskissen er fly fra Oslo sent torsdag, ett flystrekk nedover og rett i båten og tilbake søndag kveld. Vi regner bare en fridag fra jobb. Eventuelt at vi drar fredag og tilbake mandag kveld. Vi blir en 8 - 10 stk, mer eller mindre båtvante - to av oss har realkompetanse for båt, men ikke sertifikatene, tenker en eller to båter, antakeligvis med skipper. Jeg tenker meg at dette må være mulig å få til fra Mallorca eller Ibiza, eventuelt fra Kroatia. Nå søker jeg og ser på avgangstider for fly, men det hadde vært enklere og stor besparelse hvis noen har gjort dette før og kan anbefale et opplegg! Kanskje andre destinasjoner som vi ikke har tenkt på!. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Fly til Split, en dag/natt i Split først, særlig gamlebyen. Fantastisk sted. Seile Split - Slatni Rat for å sleike sol (ca tre timer, et par og tyve nm), så seile til Hvar by i kveldinga (2,5 timer ish) og overnatte der. Direkte retur til Split siste dagen (2,5 timer ish). Da har dere litt slingringsmonn og kan ta en natt ekstra der det passer seg. Sikkert andre plasser i nærheten som også er verdt et besøk, spørs jo litt hva dere er ute etter. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Hvorfor i all verden skal man seile til Zlatni Rat? Med utganspunkt i Split er det er en drøss med mye finere steder en denne turistbefengte lille sandstripa som dessuten ikke har noen god ankringsplass. Dessuten: kommer du til Hvar by i kveldinga kan du bare glemme plass. Men uansett: litt mer om hva dere ønsker hadde gjort det lettere å gi råd: vil dere seile mye (langt)? Først og fremst ligge i havn? eller på svai i øde bukter? Hvis det er ønske om varmt vær vil jeg anbefale litt lenger sør, f.eks Hellas. Fly med Norwegian til Athen direkte på torsdag og tilbake søndag. Leie båt fra Alimos Marina i Kalamaki. En drøss med utleiere her; Sailgreece, Kavas, Kiriacoilis m.fl. Seile til Kapp Sounion på torsdag kveld, ankre på svai. Ta jolla i land og ta en tur opp på tempelet på morgenen ( før bussturistene kommer) og så seilas til Hydra på fredag. Hydra-Egina på lørdag og hjem på søndag. anbefaler at dere bestiller båt med skipper og proviant om bord når dere kommer. Skal dere leie bareboat vil det gå mye tid til inn- og utsjekking. Leier dere en båt på ca 50++ fot burde det være plass til alle i en båt, og dessuten går seilasen fortere enn med to mindre båter. Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 28.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Men uansett: litt mer om hva dere ønsker hadde gjort det lettere å gi råd: vil dere seile mye (langt)? Først og fremst ligge i havn? eller på svai i øde bukter? Hvis det er ønske om varmt vær vil jeg anbefale litt lenger sør, f.eks Hellas. Takk for gode innspill! Tror vi skal ha litt av hvert - dette er guttetur! Så en kveld på byen, ikke stort opplegg, annet enn å gå i land og spise og en bayer eller to. En annen kveld i uthavn. Og å seile 6 - 8 timer hver dag. Jeg tenker at Athen ligger litt langt sør, mao at det vil ta for mange timer i lufta før vi er fremme. Men dette kommer an på tid for avreise fra Gardermoen, det ideelle er å reise omtrent kl. 17. Hvis flyet til Mallorca går kl 19 og skal vurderes mot Athen som vel har lengre flytid - så blir det ett fett dersom avreise til Athen er kl. 17. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Mars.2017 Del på Facebook Svart 28.Mars.2017 Guttetur og Zlatni Rat må da være god match :-) Det med ankring spiller ingen rolle når man har leid skipper som kan ligge stanby mens gutta tar jolla inn. Mener å huske at det var bøyer rett øst for tunga. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.