Jump to content

C-Map på pc, vanskelig å legge opp rute.

Bisse

Recommended Posts

Har en 12 volts pc ombord med C-Map. Fungerer fint, men veldig vanskelig og kronglete å legge opp en rute. Når jeg trykker i kartet for å sette punkter i en rute så setter den også en strek et annet sted i kartet, se bilde. Det er den tynne røde streken som kommer i tilegg til streken i "ruta".

Det er også meget knotete når jeg skal sette ett punkt som er på utsiden av "bildet". Når men er i rute modus mister jeg funksjonen med å sette markøren i kartet for å plassere midten av kartet der hvor jeg trykker. Noen som bruker samme system, og kan si noe om dette?

bilde

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Ja jeg bruker jo dette. Vis du drar musa helt ut i bildekanten vil pila bli gjort om til en firkant. Vis du da trykker flytter kartet seg og du kan fortsette å legge opp punkter på ruta. Fungerer veldig bra. Du kan også hente ut ruter....f.eks vis du sitter hjemme på en pc og legger opp ruta kan du ta med deg ruta på en minne penn og legge denne inn i pc i båten .

Ja jeg bruker jo dette. Vis du drar musa helt ut i bildekanten vil pila bli gjort om til en firkant. Vis du da trykker flytter kartet seg og du kan fortsette å legge opp punkter på ruta. Fungerer veldig bra. Du kan også hente ut ruter....f.eks vis du sitter hjemme på en pc og legger opp ruta kan du ta med deg ruta på en minne penn og legge denne inn i pc i båten .

Dette er forsøkt. Fungerer ikke. Hva er de tynne røde strekene som dukker opp?

Redigert av Bisse (see edit history)

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...