Handahl Startet 28.Mars.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2017 Har tenkt å kjøpe meg en båt å ha til sommeren. Har sett en god del på Skibsplast 15 for å bruke til wakeboardkjøring for det meste. Må da ha en god del kraft og aks så er litt i tenkeboksen om type motor. Noken som har tips eller erfaringer? Tenker enten 50hk 2 takt eller 70hk 4 takt. Vil ha en båt som går drar bra nok til wakeboard, og som ikkje bruka altfor masse bensin. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 28.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 Jeg hadde en 40 hk 2-takter i fjor på en 14 fots båt. Det var ikke noe problem å dra opp en voksen mann med det. Sitér dette innlegget Link to post
Handahl Svart 28.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 Nei men vil gjerne ha litt fart på båten ellers og utenat det skal koste så altfor masse i bensin. Så er ganske usikker på ka eg skal velge med tanke på vekt og forbruk Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 28.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2017 70 totakt da? Forbruket kan godt bli høyere på en 50 hk enn 70 hk. Jobber tyngre. Det er du og gasshendelen Som påvirker forbruket mest;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Handahl Svart 29.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Har egentlig ikkje så stor greie på de? Så derfor eg lurer på ka andre vil annbefale :) Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Hvis du vil dra wakeboard og vil ha lavest mulig forbruk, så er vel en 60-70 hk firetakter et bra valg. Stor nok til å dra folk opp på wakeboard, og bruker mindre bensin enn en gammel totakter. Sitér dette innlegget Link to post
Handahl Svart 29.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Vekta på en sånn motor er jo sikkert 40-50kg tyngre enn en 50hk 2 takt, har de så masse å sei? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Hvorfor vil du ha så mye fart når det er snakk om wakeboard som vel bedrives med rundt 18-20 knop? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Handahl Svart 29.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Kjem til å ligge i den farta når enn kjøre waleboard ja, men sånn ellers vil eg ha litt større fart med ikkje så altfor stort forbruk ? Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 29.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Tror ikke du får så mye bedre fart med 70 hk og jeg 30-40kg ekstra på hekken i og med at båten gjør ca 28 knop med 50 hk på hekken ? Sitér dette innlegget Link to post
Handahl Svart 29.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2017 Ok, takk for svar ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.