Mr_Stian Startet 3.April.2017 Link til dette innlegget Startet 3.April.2017 Heisann. Jeg har byttet til ett rustfritt eksos bend på min Volvo penta MD21A motor. Det nye bendet hadde 50mm utløp mens det gamle hadde 60mm. Så isteden for å bytte hele Slangen så kjøpte jeg en stuss med 50mm slange, og dreide meg en adapter i 316 syrefast. Se bilder på slutten her. Er det noen som ser noen utfordringer med å bruke dette? Finnes det bedre alternativer? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Går sikkert fint. Eg har hørt at vp lager sine eksosbend i offerkvalitet, og at man ikkje bør bruke syrefaste bend. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mr_Stian Svart 3.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Har jeg ikke hørt noe om tidligere. Har lest om mange som har byttet til rustfritt på disse motorene. Det gamle var rimelig rustet i overgangen fra kjølig til eksos. Håper det var dette som gjorde at jeg sleit med kjøling. Så satser på at dette nytt gjør en bedre jobb... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Sjeldenutpå skrev for 8 timer siden: Går sikkert fint. Eg har hørt at vp lager sine eksosbend i offerkvalitet, og at man ikkje bør bruke syrefaste bend. Helt enig Helt enig at det kan sees på den måten. Volvo Penta velger materialer/design som skal tvinge oss til å kjøpe nytt regelmessig... altså: $$$$ Ville tatt på hørselvern neste gang denne "kilden" vil lære deg noe... Mr_Stian - overgangsstussen din ser helt super ut og vil sikkert leve i 50år ... du er heldig som har materialer, dreiebenk og attpå til kan bruke benken det er jo noe eget med selvgjort. Best blir det om slangene går trangt inn på stussene, slik at ikke surt sjøvann blir stående. Anbefaler slike slangeklemmer, gjerne to på hver side og ikke stram for hardt Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 dieselfan skrev for 2 timer siden: Ville tatt på hørselvern neste gang denne "kilden" vil ... Det var ein produsent av syrefrie bend.. :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
nomen Svart 3.April.2017 Link til dette innlegget Svart 3.April.2017 Ville vurdert å fyre opp dreiebenken igjen, og øage noen riller for å minske sjansen for at slagen glir av. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Mr_Stian Svart 4.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Du ser det ikke på bildene men siste kuttet er tatt med høy mating så det er faktisk noe riller på overflaten. Så tror ikke den skal gå noen plass når den er montert. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Joda, det syns, det blir sikkert bra! Hvor mye gods ble det i røret? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
nomen Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Mr_Stian skrev for 7 timer siden: Du ser det ikke på bildene men siste kuttet er tatt med høy mating så det er faktisk noe riller på overflaten. Så tror ikke den skal gå noen plass når den er montert. Jeg ser ikke det, men da har du jo full kontroll ?? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Komodo Svart 4.April.2017 Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Både rillene og sperringen syns Men kanskje ikke på mobil? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mr_Stian Svart 4.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2017 Den minste enden har vel 1mm veggtykkelse igjen. Men det var det jeg hadde. Hadde en aksling jeg kunne dreid til men det ville tatt lengre tid. Pluss jeg var litt usikker på kvaliteten på den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.