Jump to content

Skøyting av eksos slange

Mr_Stian

Recommended Posts

Heisann. Jeg har byttet til ett rustfritt eksos bend på min Volvo penta MD21A motor. Det nye bendet hadde 50mm utløp mens det gamle hadde 60mm.

Så isteden for å bytte hele Slangen så kjøpte jeg en stuss med 50mm slange, og dreide meg en adapter i 316 syrefast. Se bilder på slutten her. 

Er det noen som ser noen utfordringer med å bruke dette? Finnes det bedre alternativer? 

20170402_172129_zpseu4sopb6.jpg

20170402_172132_zpsu4965e3w.jpg

Sjeldenutpå skrev for 8 timer siden:

Går sikkert fint.

Eg har hørt at vp lager  sine eksosbend i offerkvalitet,

og at man ikkje bør bruke syrefaste bend. 

1.  Helt enig
  2.  Helt enig at det kan sees på den måten. Volvo Penta velger materialer/design som skal tvinge oss til å kjøpe nytt regelmessig... altså: $$$$
  3.  Ville tatt på hørselvern neste gang denne "kilden" vil lære deg noe...

Mr_Stian - overgangsstussen din ser helt super ut og vil sikkert leve i 50år :thumbsup:... du er heldig som har materialer, dreiebenk og attpå til kan bruke benken :thumbsup: det er jo noe eget med selvgjort. Best blir det om slangene går trangt inn på stussene, slik at ikke surt sjøvann blir stående.

Anbefaler slike slangeklemmer, gjerne to på hver side og ikke stram for hardt :thumbsup:

2000030785.jpg.a2793a011a99303383fcc4dc79b460fe.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...