Jump to content

Tetteringer tilt yamaha 85hk? Kjøpe hvor?


crazymm

Recommended Posts

Hei.

Trenger nye tetteringer på tilten på min Yamaha 85 AET

Nr som står på tiltmotor er : 6H1-12   Yamaha OL-1370

Prøvd å ringe norske verksteder/forhandlere men dem mener det ikke går å bytte disse men vil selge meg en ny tiltmotor(bruker ikke så mye penger på en gammel motor)

Jeg har selv funnet sprengskisser og deler i usa til slike men di i usa kan ikke garantere att dette passer da det kunne være forskjeller på usa modeller kontra di europeiske.

Noen som er flink på dette og kan guide meg til di rette delene? eventuelt en plass jeg kan få kjøpt dette. 

Vil ha dette i orden før sommeren så jeg slipper å grise masse olje ut i sjøen og på båten hele tiden

Mvh

John-egil

www.scooterforum.no

Link to post
Share on other sites

Opplevde nettop det samme. Oljelekkasje fra trimpumpe til trimmotor. (Oppdaga det ved en tilfeldighet, heldigvis)

Åpna opp motor og så børstene va utslitt og.

Suzuki ville ha 4700,- for børste kit med tetning. (5200,- for komplett motor!!!)

 

Fant noen børster hos nylund bileletriske, som passa neeesten, modifiserte disse til å passe, ny simmering fra Alf I. Larsen og god som ny. Kosta meg 216,-

 

??

Redigert av Fjordland (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...