oceanmax Startet 3.April.2017 Del på Facebook Startet 3.April.2017 Startet utskifting av sinkanode ved å skru ut dekkmutter. Imidlertid skrudde anoden seg av gjengtappen på dekkmutter uten at jeg ble klar over det og ble liggende igjen inne i blokka, dvs. hulrommet/kanalen. Valgte å sette inn ny med den gamle liggende. Kjente at det var noe som buttet imot, men valgte å fortsette. Resultat: gjengetappen knakk og to anoder ligger igjen inne i hulrommet/kanalen. Noen som har tips om å få disse ut igjen uten demontere hele motoren (er usikker på om det er mulig selv med demontering av motoren) Noen som vet om anodene vil sperre for saltvannsirkulasjonen. Kanskje motoren fungerer ok uten sinkanode til sinkanodene som ligger der er spist opp av saltvannet? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Opps.... det kan hende sjøvatnet kan sirkulere godt nok, men det kan også endre seg til det verre utover sesongen når zink tæres og kanskje flytter på seg av flow. Eg hadde ikkje kjørt langtur utan utbetring. Inni kjølere er det masse tynne rør og ribber. Får du inspisert inn hull om du har skadet innmaten ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
oceanmax Svart 3.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2017 Takker for svar. Ja, er også skeptisk til bruk uten utbedring. Forstår imidlertid ikke ditt spørsmål, kan du utdype? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Kan prøve å utheve. Får du inspisert i hullet om du kan ha skadet innmaten ? ...tenker sjælvsagt på om ein av zinkane kan skadet kjøleren innvendig sidan det kanskje vart trongt om plassen inni der. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
oceanmax Svart 3.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2017 Ok, da skjønner jeg. Tror ikke noe er skadet da det ikke har vært stor krefter i sving. Mulig jeg får inspisert innvendig, men må først lage en ny åpning til motorrommet. Om jeg da kan klare å fiske ut igjen den siste som gikk inn, helst begge gjenstår å se. Det blir uansett en tålmodighetsprøve. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 "Snake-kamera" kan hjelpe med inspeksjon. Eg trur biltema eller clas ohlsson har Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.