Jump to content

Åpent skruehull og båt i sjøen

Guest Thostr

Recommended Posts

Guest Thostr

[poster for en kompis som ikke fikk opprettet ny konto]

Svingeren på ekkoloddet mitt har falt av. Jeg vet ikke hva som har skjedd, men braketten er ødelagt i det ene skruehullet. Se bilde.

Har ikke tatt båten på land, men kan kjenne med hånden at den ene skruen sitter igjen. Jeg antar at den andre er dratt ut og at det er et åpent hull der. Skruene er ca 3 cm. Hvor mye haster det med å ta båten på land? 
Før jeg skrudde i, fylte jeg hullene med saltvannsbestandig masse. Men likevel. Er redd for saltvann inn bak gelcoaten. 

IMG_0090.JPG

Er det ikke slik at Tech7 og lignende fugemasser limer og herder under vann? Kasnkje en ide å rense godt og legge på en utvendig klatt med egnet fugemasse mens båten ligger på vannet?

Neste gang båten er på land ville jeg limt på en plate av teak med fugemasse og skru fast svingeren til plata. Jeg har gjort det sånn, og det sitter.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Inn bak gelcoat? 

Ser du innvendig i skroget hvor skruen satt? -dvs, er det gjennomgående eller bare inn i glassfiberstøypen? 

Ta en dæsj tec7 eller lignende på fingeren og glatt over hullet. Det hefter og herder under vann. Rengjør og puss over med våtslipepapir først. 

Gelcoat og glassfiber er i ikke helt vanntett uansett. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...