Jump to content

Viftereim volvo penta MD17?


MegaTrondy

Recommended Posts

Viftereimen på motoren min ser grei ut ennå, men tenkte å bytte den etter hvert. Er det en stor jobb og hvor finner jeg ny reim? Kan det stemme at det bare er å løsne en skrue på dynamoen og dra den av? Motsatt når den skal på plass igjen? Kan jeg bare ta med den gamle til for eksempel biltema og finne en som ser lik ut? Bilde av samme type motor.

maxresdefault.jpg

Link to post
Share on other sites

2 bolter, den grove hvor dynamoen er "hengslet" og den som sitter på strammestaget (dette gir seg jo selv om du kobler inn hodet :wink:).

Du får neppe ekspeditøren på Biltema til å gå gjennom lageret for å finne en reim som er lik, de er katalogisert etter bilmodell hos dem.

Ta med deg reima til en maskinforretning, om ikke skriften på den gamle reima er lesbar så har de en reimmåler de kan sjekke med og finne riktig erstatning.

Redigert av Lazyjack (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Alle reimprodusenter med respekt for seg sjølv set eit reimnummer på sjølve reima, og i dei fleste tilfeller er dette nummeret synlig so lenge reima går. Nummeret består av ein bokstav og tre eller fire siffer, der bokstaven angir breidda på reima og talla er lengda i centimeter. Reima på bildet ser ut som 10 mm breid, og har i so fall bokstaven C.

 

Magne

 

Edit:

Eg trur eg ville løyst begge skruane på dynamoen, då blir det lettare å skifta reima.

Redigert av Dinamo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...