Jump to content

Påsken 2017. Hvor går turen?

Knappern

Recommended Posts

Blir en uke med påskeferie i år og turen går fra Son og sydover. Vet ikke hvor langt enda men det blir tur uten stress og bare ta det litt som det kommer. Hadde vært fint med Koster eller Strømstad før vi snur. Hvilke planer har dere for påsken?

Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44

Det blir Gåsa i Singlefjorden som base med noen venner tenker jeg.  Det obligatoriske bålet skal fyres opp, og ved skal hentes og kappes så vi har ved for flere dager. Matlaging på bålet, og noen pilsner mens vi underholder hverandre med de obligatoriske historiene om dette og hint.

Det skal jammen bli godt. :cheers::cheers:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.

Ref svarene over: Min Påske blir ikke svigermor, fjell, bobil, hytte, hjemme, eller utlandet. Men ønsker dere alle en God Påske! Det er mange grunner til å ikke være i båten i påsken:smiley:

Familien sjøsetter fredag i Solbergelva (Drammeselva), flytter inn i båten og tøffer ut elva mot Holmsbu, klare for videre ferd ned mot Tjøme lørdag.

Her er et bilde fra ifjor, tatt 22.03 på vei ut Drammensfjorden mot Horten:

IMG_0565.JPG

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Guest Avmønstret#
Pequod skrev for 8 timer siden:

I år blir påskeferien i Nice i Frankrike, så jeg får ikke brukt påsken til å jobbe med oppussing heller...

Om dere får anledning, ta en tur til Antibes som ligger rett ved/sør for Nice. "Småbåthavna" er virkelig noe for seg selv :-) Og gamlebyen ned mot sjøen er nydelig. Også en god anledning til å spise godt på en restaurant, eller bare nyte et glass vin eller dobbel espresso på en uterestaurant. 

Får en tatt ei drosje til bystranda så er alt på en og samme plass. Båthavna nord, bystranda sør og gamlebyen vest. Alt på ett og samme sted så en slipper å gå beina av seg. 

Pinkvin skrev for 5 timer siden:

Om dere får anledning, ta en tur til Antibes som ligger rett ved/sør for Nice. "Småbåthavna" er virkelig noe for seg selv :-) Og gamlebyen ned mot sjøen er nydelig. Også en god anledning til å spise godt på en restaurant, eller bare nyte et glass vin eller dobbel espresso på en uterestaurant. 

Får en tatt ei drosje til bystranda så er alt på en og samme plass. Båthavna nord, bystranda sør og gamlebyen vest. Alt på ett og samme sted så en slipper å gå beina av seg. 

Takk for tips, Pinkvin! Var i Antibes for to år siden og fikk med meg båthavna! Vi bruker også å dra til Monaco ettersom det bare er snaue 15 minutter med tog. Fast tradisjon å gå ned til havna der og se om den gamle Nidelven med rundsitter fremdeles ligger der! :giggle:

Jobben har ferieleilighet i Nice, og vi har vært der i tre år på rad i vinterferien, men i fjor var jeg mer opptatt av å komme i gang igjen på jobb og med båtlivet etter mitt Annus Horribilis i 2015, så da ble det ingen tur. I år ble det påskeferie. Ser at dagtempen ligger på 17-19 grader der til uka, så jeg vurderer å ta med shorts...:clap:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...