hawthorne Startet 4.April.2017 Del på Facebook Startet 4.April.2017 (redigert) En bande (?) rappet noen motorer fra opplagsplassen til marinaen på Nesset i Follo her rett før helgen, bl.a. min strøkne Yamaha F150. Den var fra 2007, men gikk som en klokke og hadde gått rundt 350t så vidt jeg husker. Forholdet er anmeldt osv, men hva gjør forsikringsselskapet? De kjøper neppe ny motor til meg, men hvordan får man tak i "gamle" tilsvarende? Hvordan gjøres dette i praksis? At noen får av og med en motor på 220kg, og nærmeste bilvei er 50 meter unna, er en gåte. Alt av ledninger/kabler/slanger er bare kuttet av :-( Redigert 4.April.2017 av hawthorne Skrivefeil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 Var et raid i de sunnmørske fjorder for ei uke eller to siden også. Det er bare å passe på! Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 Du får utbetalt verdien på motoren, med aldersfradrag og må skaffet eller brukt motor selv. Også skader på kabler, styring og lignende dekkes normalt sett. Du er nok litt uheldig med tanke på alder og verdi. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 Fortvilende situasjon, og håper det ordner seg best mulig for deg. Tror forsikringsselskapet vil være negative, så jeg vil oppfordre deg til å bygge argumenter og stålsette deg for en kamp. Min eneste historie med tyveri og forsikringsselskap gjelder en Gaupen 1325T tilhenger (med tippefunksjon) til nypris 13.000 (den gangen) som etter et par-tre år ble stjålet, med draglås i en lukket garasje (som ikke var låst). Jeg fikk en lav takst (tror det var 8.000) pga aldersfradrag. Mitt hovedargument mot forsikringsselskapet var at "de finnes ikke å få brukt". Søkte nå på FINN, og det finnes en eneste en 1325 til salgs, men uten tippefunksjonen. Overfornevnte argument hjalp minimalt. Jeg ville da bytte forsikringsselskap, og da kom det en noe mer senior på tråden, og dealen ble noe bedre. Men ikke nok til å kompensere for kjøp av ny henger. Fant ingen brukte den gang som nå. Prisen hadde til og med gått opp på den nye hengeren. Den har jeg dog fortsatt. Overfornevnte hjalp vel ikke akkurat, men du må vel bare ta kampen. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Ask Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 Hei "Ta kampen"? Sjå i forsikringsavtalen. Eg vil bli overraska om den ikkje seier noko om at du har rett på forsikringutbetaling tilsvarande marknadsverdi, eventuelt standard utbetaling basert på nypris med aldersfrådrag. Motoren var ikkje ny, og du har såleis ikkje krav på ny motor. Det sure er at ofte er bruksverdien større enn marknadsverdien. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 (redigert) Ja, Ask, jeg oppfordrer til å kampen. Ikke godta uten videre. Dealen min ble litt bedre etter det. Anyway: Innlegget ditt fikk meg til å komme på at et argument jeg brukte var at "markedsverdien" var ny pris siden det ikke fantes noe bruktmarked. Det holdt ikke helt til mål (selvsagt, men man prøver jo) da avtalen kom raskt på bordet. Men det hjalp altså litt. Redigert 4.April.2017 av dennrick (see edit history) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
is_620 Svart 5.April.2017 Del på Facebook Svart 5.April.2017 fikk stjålet en suzuki df70 1998 modell i 2007 ble tatt fra vinteropplag montert på båten ved vinteropplag på hytta husker ikke detaljene, men mener at bruks fradraget var ganske stort. innhentet priser på transport av båten til forhandler, montering av ny motor etc frem til at båten på ny hadde motor. mener at jeg fikk ca 40.000,- totalt fra If , gikk opp til ny DF90 som jeg monterte selv . rart at ikke svenskene kan stoppe disse svina før de kjører ombord i ferja på vei hjem østover Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 5.April.2017 Del på Facebook Svart 5.April.2017 Er dette en løsning, mon tro? http://techiefans.com/how-to-track-your-bike/?IM=A17&TT=T08&CC=NO Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.April.2017 Del på Facebook Svart 5.April.2017 Du får dekket ditt tap som er lik anslått verdi av din motor hensyntatt alder og tilstand. I praksis ender man vel ofte opp med å (måtte) kjøpe en ny motor og betale mellomlegget. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
dieselfan Svart 5.April.2017 Del på Facebook Svart 5.April.2017 Zitt skrev for 10 timer siden: Er dette en løsning, mon tro? http://techiefans.com/how-to-track-your-bike/?IM=A17&TT=T08&CC=NO To bander er tatt til nå i år og begge hadde avanserte scannere. Dvs at trackere er dessverre lite effektivt.... trist men sånn er det Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 5.April.2017 Del på Facebook Svart 5.April.2017 Sjekket ut en sånn der for å sjå kordan det virket. Ble skrinlagt umiddelbart som totalt ubrukelig. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 5.April.2017 Del på Facebook Svart 5.April.2017 Knurrbart skrev for 5 timer siden: Sjekket ut en sånn der for å sjå kordan det virket. Ble skrinlagt umiddelbart som totalt ubrukelig. Så reklame og virkelighet stemmer ikke overrens altså? Nei, nå har jeg hørt det også!! Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 5.April.2017 Del på Facebook Svart 5.April.2017 Hvorfor er den ubrukelig? Har tenkt på å skaffe meg en tracker til båten selv, men vet ikke helt hvilken. Trenger ikke noe dyrt, bare gps fungerer Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 5.April.2017 Del på Facebook Svart 5.April.2017 Dr Nelson skrev 8 minutes ago: Hvorfor er den ubrukelig? Har tenkt på å skaffe meg en tracker til båten selv, men vet ikke helt hvilken. Fordi dette ikke er en tracker i normal forstand, bare en bluetooth motaker/sender, så den virker bare når du/tlf/ er rett i nærheten! Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 5.April.2017 Del på Facebook Svart 5.April.2017 Sett reklamen nå Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.