Lazyjack Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 Vannpumpa starter og går ca. 5 sekunder men så blir det stille og ikke noe mere skjer. Det kan tenkes at det er noe luft i systemet men jeg tviler på at den er så smart at den detekterer det. Spenningen ombord er ok og luftvarmeren starter uten problemer. Noen som har forslag til hvor jeg bør starte feilsøkingen? Quote Link to post
I.M.S. Posted April 5, 2017 Share Posted April 5, 2017 (edited) D5LC er en diesel/luft varmer. Hva er produktnummeret på vannvarmeren som "krangler"? Når en slik varmer stenger av etter noen få sekunder, så finner elektronikk en feil. Dersom du ikke har en manøverbryter med diagnoseavlesning er det nok bare å få en forhandler til å stille diagnose. Du skriver at spenning om bord er ok, men hva er spenning inn på varmeren målt ved denne i startøyeblikket? For øvrig kan du kontrollere kontakter og kabler for brudd el. kortslutning. Edited April 5, 2017 by I.M.S. (see edit history) Quote Link to post
Lazyjack Posted April 5, 2017 Author Share Posted April 5, 2017 (edited) Beklager, her rotet jeg det til. Varmeren er en HYDRONIC B 5 W S. Timeren er av typen på bildet, denne kan vel ikke vise feilkoder? Edited April 5, 2017 by Lazyjack (see edit history) Quote Link to post
Roger jo Posted April 7, 2017 Share Posted April 7, 2017 (edited) Starte med å sjekke manualen om uret ditt leder feilkoder mulig den er her http://www.eberspaecher.no/nedlastingssenter/bruksanvisninger-betjening.html Hvis ikke kjøp denne kostet ca.kr.600. http://www.eberspaecher.no/fileadmin/data/countrysites/EB_Norwegen/pdf/EasyStart_T_TP6_.pdf Jeg var innom et hoggeri og skaffet mag ekstra kontakt til vannpumpa og Dieselpumpe. Så jeg kan kjøre vannpumpa å lufte i vilden sky. Diesel pumpa er en pulspumpe så der klipper du en av ledningene og du kan tikke ivei for å få fram Diesel.. Last ned denne manualen som er hvert å lese AIRTRONIC / AIRTRONIC M marinpartner.mamutweb.com/AIRTRONIC_D2_D4_HG_25206... OBS: OBS ser at du har denne og da børe en heller ta alle bom-starter isteden for å søle med bensin. https://www.butlertechnik.com/technical_library/hydronic-b5w-sc-d69 Edited April 7, 2017 by Roger jo (see edit history) Quote Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
I.M.S. Posted April 7, 2017 Share Posted April 7, 2017 Ser at mitt svar er slettet. Bildet viser et mini-tidsur som ikke har mulighet for feilkode avlesning. Dessuten skriver du B 5 WS som er en bensinvarmer. Denne gir 10 % høyere brennstoffmengde på full effekt slik at hvis du kjører denne på Diesel vil den kokse/sote igjen brennkammer med driftsproblemer til følge. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.