Arne Henriksen Svart 9.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 Jeg har som nevnt en plan om en aktervegg her, så utseendemessig skal det nok bli greit. Denne båten er ikke noe smykke, det er et halvfabrikata som er innredd av en privatperson. Like bra eller bedre enn jeg ville fått det til muligens, men ikke akkurat HR/Regina-standard :-) Jeg vet ikke hvilke krefter vi snakker om her, mener å ha sett formler for å regne ut last ut fra seilareal men husker ikke hvor. Her er forresten en liten filmsnutt fra formiddagens svipptur på fjorden: Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Arne Henriksen Svart 27.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2018 (redigert) Da er skjøtet flyttet på taket, så vil nå tiden vise om jeg har fått ting sterkt nok :-) Har brukt høsten til å lage bakvegg på overbygget, og dimensjonerte da dette for å samtidig kunne flytte opp skjøtet. Testturen gjennomført i passe kastevind uten at det hverken knaket eller ga etter noe sted, så dette tror jeg ble bra. Da er man straks klar for vintersesongen. Redigert 27.November.2018 av Arne Henriksen (see edit history) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Framtia Svart 28.November.2018 Link til dette innlegget Svart 28.November.2018 den ultimate testen får du vel først ved en ufrivillig jibb i høy vindstyrke :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Arne Henriksen Svart 28.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2018 9 hours ago, Framtia said: den ultimate testen får du vel først ved en ufrivillig jibb i høy vindstyrke :-) Ja. Samtidig seiler jeg ikke med mye storseil oppe i høy vindstyrke, og er i utgangspunktet drita redd for ukontrollerte jibber... Vi får se hva vinteren bringer av erfaringer, nå har jeg ihvertfall ingen grunn til å ikke bruke båten framover, kan sitte (enda varmere) og godt med kaffekoppen selv i skitvær. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.