Jump to content

Separ filterinnsats, handle på ebay?

Dykker

Recommended Posts

Ser Separ filterinnsats koster rundt kr. 1200,- pr stk her i Norge. Sjekket på ebay, der får man de samme for rundt kr. 250,-.

Noen som vet om steder i Norge hvor de kan handles billig? Eller er det like greit å handle på nettet (ebay)?

sep_01030element.jpg

Sist jeg kjøpte hos Lekang Maskin i Vestby var 22.09.2014 og da kostet et slikt element kr. 174 ex mva. Pris på 1200 kroner må være feil. Sist kjøpte jeg et komplett filter på ebay, og det var vesentlig rimeligere enn samme hos Lekang. Filteret kom fra USA, laget i Tyskland.

Ja, det må være en feil. De har kostet rundt +/- 200.

Jeg kjøpte ett lager av disse fra en kar i HongKong for 30 pr.stk på ebay for noen år siden, men han selger ikke lenger. Søk på "Separ 1030" på Ebay.

Jeg har flere av disse i min båt og når jeg kjøpte for 4 uker siden var originale separ elementer dyre. Ca 450 PR stk og oppover. Jeg kjøpte Wix filtereinnsats til 180 PR stk på ebay 

JonnyF skrev 1 time siden:

Nå vet ikke jeg kvaliteten på disse, men ville i utgangspunktet vært ytterst forsiktig med å kjøpe filter av ukjent kvalitet for å spare et par hundrelapper.

http://separfilter.com/genuine-element

3 hours ago, JonnyF said:

kjøpte disse selv på Ali, har ikke mottatt dem enda, men 30$ for 4 stk er billig.

De er sikkert helt ok.

Bare vær obs. på at dette er 530 filterinnsats som er til ett mye mindre filter enn 1030 som trådstarter har.