MR Swe Startet 6.April.2017 Del på Facebook Startet 6.April.2017 Hadde tråkig start på sesongeb. Først lekker kjølevesken noe sted og så har jeg overladning...lader på 16v..vp tamp31 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MR Swe Svart 6.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2017 Begynte med jeg fant dette i bunn når jeg sjøsatt båten Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MR Swe Svart 8.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2017 Skal det ikke vare noen slange eller lokk under kjølveklsaren her.se høgst opp i bildet Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MR Swe Svart 9.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2017 kjørde en tur i dag og ikke noen lekasje hva jeg kan se.. blir spennade og se om den lekker når båten bare står stille. Har snakket men noen som mener det kan vart en tørr pakkning som væska kommet ut igjenom men som nå er " bløtt" opp og derfor det er tett nå. Låter rart men....... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Furu Svart 9.April.2017 Del på Facebook Svart 9.April.2017 MR Swe skrev On 8. april 2017 at 10.58: Skal det ikke vare noen slange eller lokk under kjølveklsaren her.se høgst opp i bildet Har ingen slange ende på min avtappings stuss men det er det vel bare å ordne ved avtapping. Lekkasjen burde du finne, kan bli et plutselig problem senere... Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 9.April.2017 Del på Facebook Svart 9.April.2017 Er du sikker på at kjølevesken ikke var nede i kjølen før sesongstart? F.eks. at det er søl fra vinterkonserveringen. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
MR Swe Svart 9.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2017 ja for jeg hadde blå til konsreveringen og denne er grønn og beholderen var nesten tom så :-) men begynner tror på spøkelse snart Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hegra Svart 9.April.2017 Del på Facebook Svart 9.April.2017 Kan det være et helt annet sted, varmtvannbereder siden du også har problem med trykkvannet ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MR Swe Svart 9.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2017 Hmm nei den sitter i eget rom og er vel ikke kjølevæske i den?hadde vart supert om jeg fant noe sted de droppade ifra men har stykket ned hovet overalt og brukt mitt borescope men...blir spennendes og se når jeg kommer ned til uken igjen om den har lekt noe.det siste jeg gjorde var tørke hele motorrummet for ikke bli lurt av noe . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MR Swe Svart 9.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2017 Dynamo problemet er løst Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hegra Svart 9.April.2017 Del på Facebook Svart 9.April.2017 Har du vv bereder så går motorens kjølevæske gjennom den. Det er jo den varme kjølevæsken som varmer opp vannet. Hvis ikke så har du bare varmt vann når du ligger med landstrøm ? Stemmer det ? Men om det er lekkasje der er en annen ting, men slangene som går til og fra kan jo være verdt å sjekke hvis du har disse da. Flott det ordnet seg med ladingen ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MR Swe Svart 9.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2017 Aha da har jeg lært meg noe nytt hegra....har en sånn brita varmare i båten.. skal sjekke alle slanger runt berederen ..kansje det er det er der hovedproblemet er..otrolig takksam for all hjelp her Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MR Swe Svart 11.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2017 Den vamtvannsberederen som sitter der nå er den Brita 30L med kolbe.. Hadde brita uten koble i den gamle og den var jeg ikke førnøyd med. Tror berederen er ca 17 år gammel og hvor lang levetid kan man regne med? kansje like bra pg få byttet den når jeg vel driver der Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 Jeg har åpnet en Brita-bereder og ca 50% av isolasjonen manglet. Isotemp anbefales. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MR Swe Svart 11.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2017 Da er vannprobmet løst..begge silerne i kranerne framme var fylle av møkk....? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MR Swe Svart 11.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2017 Varmvannberederen byttes senest til neste sesong Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 Et tips, du får vurdere om dette er relevant for din motor: Det er forholdsvis liten ekspansjonstank på disse motorene. Med ekstern sløyfe til defroster og vv-tank kan kjølevesken utvides så mye i volum at den blåses ut av ekspansjonstanken når motoren blir varm. På en VP41 som jeg hadde tidligere satte jeg slangen fra overløper på ekspansjonstanken ned i en brusflaske og samlet opp kjølevesken som ble kastet ut. Etter dette var kjøleveskenivået stabilt, men forholdsvis lavt nede i ekspansjonstanken ved kald motor. Om jeg forsøkte å fylle på mere kjøleveske ble det bare kastet ut igjen. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
MR Swe Svart 11.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2017 Dette tror jeg faktiskt kan vare orsaken...må bare følje med nå og ikke fylle på mer Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 Om du tørker opp og gjør rent under motoren, og deretter setter en stor brusflaske under overløpsslangen får du en indikasjon på hvor vannet kommer fra. Er det kjøleveske i flaska men tørt ellers har du funnet ut av problemet. Er det tørt i flaska men vått under motoren må du fortsette feilsøkingen. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
MR Swe Svart 11.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2017 Dumt spørsmål..men hvilken er overløpsslangen?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 På 41-ern jeg hadde var dette en blank plastslange ca 12 mm tykk som var koblet på rett ved påfyllingslokket for kjølevesken. Slangen hang rett ned og enden var litt over bunnen av båten. Post gjerne et bilde av varmeveksleren/kjøleveskepåfyllingen slik at vi ser hvordsn det ser ut hos deg. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.