HåkonK Startet 7.April.2017 Del på Facebook Startet 7.April.2017 Vurderer å kjøpe meg en Viksund 535 Combi. Dette bli min første båt og skal i hovedsak brukes til småturer og fisking. Finner lite informasjon om båten på internett og lurer derfor på om noen på forumet har erfaringer med denne båten? Er åpen for forslag til andre båter av samme type og pris (rundt 100 000 brukt med henger) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 8.April.2017 Del på Facebook Svart 8.April.2017 Denne ser ut til å være en variant over samme tema som 535 Open. Har hatt en sånn, grei båt med noen svakheter. Men ting kan jo ha blitt endret. Min var det dårlig plastarbeid på, fylte i bobler/hull i gelcoat. Hårfine sprekker over alt på innsiden etter få år. Men en venn har likedan, han har den ennå, de kjøpte samme år som jeg, og den har veldig lite eller ingen sprekker. Selvdreneringen er en svakhet, hvis det sitter folk bare bak i båten, kommer vann inn. Jag en litt stor passasjer fram i baugen, eller få opp farten, i plan forsvinner vannet. Båten er temmelig flat under, så den slår når det blir litt bølger. Som sagt, dette er erfaringer med 535 Open, mulig Combi er forbedret, tror den kom på markedet litt senere, uten at jeg har sjekket dette. Sitér dette innlegget Link to post
HåkonK Svart 8.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2017 Takk for svar. Skal se og prøve en 535 combi nest uke. Får se om det bli kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 8.April.2017 Del på Facebook Svart 8.April.2017 Tror disse Viksundbåtene som er bygd på With skrog, er temmelig svake. Tester har vært negative, og en kjenning var meget misfornøyd. Er vel bygd i malaisia? Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 tkb, de er bygd i Malaysia, ja. Viksund kalte dette firmaet Viksund Smallboats, tror jeg. Skrog basert på With ble det sagt, men om dette stemmer, og hvor mye som er endret, vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 Var ikke produksjonen innom Sri Lanka også som snarest? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
GunR Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 Eh, kanskje det var Sri Lanka.. Litt usikker nå.. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 Bygget på Sri Lanka. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.