Jump to content

Viksund 535 Combi- Erfaringer?

HåkonK

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe meg en Viksund 535 Combi. Dette bli min første båt og skal i hovedsak brukes til småturer og fisking. Finner lite informasjon om båten på internett og lurer derfor på om noen på forumet har erfaringer med denne båten? Er åpen for forslag til andre båter av samme type og pris (rundt 100 000 brukt med henger)

Denne ser ut til å være en variant over samme tema som 535 Open.  Har hatt en sånn, grei båt med noen svakheter. Men ting kan jo ha blitt endret.

Min var det dårlig plastarbeid på, fylte i bobler/hull i gelcoat. Hårfine sprekker over alt på innsiden etter få år.  Men en venn har likedan, han har den ennå, de kjøpte samme år som jeg, og den har veldig lite eller ingen sprekker. 

Selvdreneringen er en svakhet, hvis det sitter folk bare bak i båten, kommer vann inn. Jag en litt stor passasjer fram i baugen, eller få opp farten, i plan forsvinner vannet. Båten er temmelig flat under, så den slår når det blir litt bølger. 

Som sagt, dette er erfaringer med 535 Open, mulig Combi er forbedret, tror den kom på markedet litt senere, uten at jeg har sjekket dette.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...