Jump to content

Hjelp til tolkning av feilkode - VP D3 220

Fantino

Recommended Posts

Ja - og nei.. Den tabellen jeg limte inn bilde av sier EGR (_tror_ ikke denne motoren har dette). Så vidt jeg vet er en del koder standard og en del valgfrie/produsentspesifikke. Har ikke klart å legge hånd på ny nok manual, men en litt eldre tilsier at SID er sensor for måling av posisjon på VNT som styrer variabel turbogeometri. FMI 5 er ikke definert i denne (kun 0 og 11) men fant en annen plass at FMI 3/4/5 er hhv kortslutning til +/- /'open circuit'. Så nå skal jeg ut og lete etter løse ledninger/dårlig kobling. Har prøvd å kjøpe 'Workshop Manual Group 30 electrical' for D3-220 på nett men finner bare til de eldre modellene. D4/D6 har ikke VNT så den jeg hadde var ikke til hjelp..

Den tabellen du limte inn, tar for seg PID-koder og ikke SID-kode som er presentert på skjermen. Alle sider jeg har lett frem på nett viser at SID-27 indikerer feil på VGT. Nå er det ingen som sier noe om FMI-kode 5, den er kansje produsentspesifik for denne SID-koden, som du er inne på, men jeg er ganske sikker på at den betyr at strømmen til aktuator er under normal eller brudd i kabling. Feilen kan så klart også være i aktuator, men let først etter løse kabler. Ved tilkobling av Vodia, så vil muligens mekanikeren finne feilen umiddelbart. 

Redigert av bellen (see edit history)

Aha! Overså 'den lille' forskjellen i farten. Leting etter løse ledninger blir det uansett, men den lille s***anen ligger bak intercooler iflg tegning så jeg regner med gråt og tenners gnissel for å finne deg :lipseal: Ser ikke ut for at jeg får lagt hånd på oppdatert manual eller mekaniker med Vodia før tidligst mandag (og jeg anser ærlig talt dette som noe som servicemann får ryddd opp i om ikke jeg er så heldig at jeg klarer å løse det i helga)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...