Baylars Startet 7.April.2017 Del på Facebook Startet 7.April.2017 Båten vår har blitt tung på styringen til babord. Men bare i fart, på lavt turtall er styringen lik begge veier. Båten har en Steyr 256 med bravo 3 drev. Hva kan årsaken være? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 8.April.2017 Del på Facebook Svart 8.April.2017 Har du styrefinne på drevet? Om du har det, så prøv å juster den samme veg som styringen er tung. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 8.April.2017 Del på Facebook Svart 8.April.2017 Opplevd det samme selv. Tror tilogmed det finnes en tråd om det. Og jeg har seilbåt, med ror og rorkult.årsak og løsning var enkelt. Båten var vesentlig mer grodd under på solsiden, og dro dermed til den siden. Mer og mer når farten økte. Så her må du enten opp og spyle, eller snu den så det gror på andre siden :-) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
000 Svart 8.April.2017 Del på Facebook Svart 8.April.2017 At det er tregt eine vegen er heilt normalt på båter uten servoassistert styring og endrer seg med trimvinkelen. Og kan også gå fra ene veien til andre veien under trimming. Slik er det også på påhengsmotorer. Men du skriver har blitt og eg antar du har servo så de kreftene blir absorbert der og når ikkje rattet. Så dermed kan nå du begynne med å sjekke om ventilbevegelsen er som den skal. At det ikkje er slik i lav fart kan du bare oversjå for da er kreftene så små det alltid er lett styring uansett. Ventilbevegelsen ser du f.eks i vedlagte video. https://www.youtube.com/watch?v=eJJEN69Oe6o Sitér dette innlegget Link to post
Baylars Svart 26.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2017 Takk for gode råd! Opplever at når jeg treffer på trimmingen er styringen grei selv med stor belastning. Men blir tung med en gang trimmen ikke er optimal. Måtte fylle på nesten 1 dl. med hydrolikkolje, kan det og være luft i systemet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.