boble65 Posted April 7, 2017 Share Posted April 7, 2017 Tenkte jeg skulle lage en tråd med film og bilder fra båtliv i Vesterålen og Lofoten da vi alle vet at dette er den fineste plassen i Norge? Quote Link to post
Zitt Posted April 8, 2017 Share Posted April 8, 2017 Ja, dette kan bli en flott tråd! Quote Link to post
boble65 Posted April 8, 2017 Author Share Posted April 8, 2017 Spørs vel om det er så mange her ifra på baatplassen ? uansett er det noen på ferie og slikt så legg gjerne ut bilder ? var en liten tur utpå idag og kjørte litt? Quote Link to post
fluefiskeren Posted April 8, 2017 Share Posted April 8, 2017 Bør bli masse flott her. Kom gjerne med tips om plasser en bør besøke, både uthavner og gjestehavner. Håper å få tatt turen nordover en gang. Quote Link to post
Midtpinne Posted April 8, 2017 Share Posted April 8, 2017 Vi har en plan om å ta en tur "sørover" etter hvert. Blir nok ikke i år, kjerringa har allerede lagt flere planer enn vi har ferie til å gjennomføre. Enig med deg om Vesterålen, noe av det fineste man får. Quote Link to post
boble65 Posted April 8, 2017 Author Share Posted April 8, 2017 Ikke fra båt da men ett sommerbilde fra Skrova ? Quote Link to post
cavaler Posted April 8, 2017 Share Posted April 8, 2017 Vi bor i vest-Lofoten og har båt og kommer nok til å dra på endel helgeturer rundt i Lofoten og kanskje Vesterålen, kjekt om en da kan treffe likesinnede. Rune & Veronica Quote Link to post
navid Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Fin tråd du har startet boble65. Vi ligger her under geita og venter på knakende påskevær med sol og skyfri himmel. Men det lar vente på seg. Ser de lengre sør på kysten har en "trollmann" med trommer som tryller bort skyer og vind ved behov. Har vi noen her oppe i Vesterålen Lofoten som kan hjelpe oss med slike problemer? Quote Link to post
Zitt Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 navid skrev for 1 time siden: Fin tråd du har startet boble65. Vi ligger her under geita og venter på knakende påskevær med sol og skyfri himmel. Men det lar vente på seg. Ser de lengre sør på kysten har en "trollmann" med trommer som tryller bort skyer og vind ved behov. Har vi noen her oppe i Vesterålen Lofoten som kan hjelpe oss med slike problemer? Dere er alltid i våre tanker, navid, og vi ønsker dere alt godt! Quote Link to post
jma001 Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Fin tråd du har opprette 'boble65': Ja, Lofoten og Vesterålen har alt fra godvær og himmelske naturopplevelser, til allskens typer (u)vær med - dertil behov for "godt sjømannskap". Det er en stund siden jeg var (aktiv) på baatplassen, men nåe er jeg tilbake med ny skute. For å vekke gode minner, drister meg atter frempå med en gammel "Filmglimt fra Nord-Norge/Lofoten 2005 - tilsatt vakker musikk", som jeg laget for en god stund siden. Kanskje filmen kan sette i sving "båt/sommer-lengselen" for noen og enhver av oss...? For snart er den jo atter her – våren altså, og deretter sommeren, forhåpentligvis OGSÅ i Nord-Norge......http://tromsoo.com/jarmath/lofoten_2005.htm Quote Link to post
navid Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Takk til Zitt som har også oss her i nord i sine tanker når han tar sine tromme-hvirvler. Jaggu ser det da ut for at det hjelper også. Og utsiktene videre i påskehelga ser virkelig lovende ut. Som jma001 sier; "Ja, Lofoten og Vesterålen har alt fra godvær og himmelske naturopplevelser, til allskens typer (u)vær...." Vi i Kathleen ønsker alle, både i nord og sør en riktig God Påske! Quote Link to post
jma001 Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 (edited) Cirrus - skuta mi, skal nordover fra Arendal i løpet av juli... Ser fram til dette. Tar nok turen innom Lofoten på vei nordover. Enn så lenge koser man seg på land (på hytta). Ser det er fint - og godt vær, i Svolvær... Alle - spesielt båtfolk, ønskes god påske med følgende hyttebilde: Edited April 12, 2017 by jma001 (see edit history) Quote Link to post
boble65 Posted April 16, 2017 Author Share Posted April 16, 2017 Var en tur utpå Hadselfjorden idag sammen med min datter og kjørte båt og fiska ? ingen fisk men blikkstille og fin tur? Quote Link to post
Fyrlykten Posted April 16, 2017 Share Posted April 16, 2017 Grattis med fin tråd boble 65, slike bilder blir vi aldri lei av Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Brigg Posted April 16, 2017 Share Posted April 16, 2017 (edited) Jeg kan bidra med noen bilder fra da vi hentet båten vår i Harstad sommeren 2009 og tok et sveip innom Vesterålen og Lofoten på tur sørover. Parti fra Trollfjorden: Nyvågar: Stamsund: Henningsvær: På tur over Vestfjorden mot Kjerringøy: Edited April 16, 2017 by Brigg (see edit history) Quote Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Sivijo Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Div bilder fra båt turer i sommer ? Magisk natur ?? Quote Link to post
Fjordgubbe Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Er frå Vestlandet, her og er pen natur, men samd i at Vesterålen og Lofoten kanskje er den finaste staden i Norge. Men husk å få bilda skarpe! Naturen her fortener det! (Mogeleg det er lagt inn ein begrensing på sida, kva veit eg.) Quote Link to post
chrisrik Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Kan selvfølgelig bidra med et par filmer fra turer i området fra 2014 og 2015. 2016 gikk turen til Sandnessjøen, men denne filmen har ikke så mye fra denne trådens sitt område. Hvor 2017 går, er ikke avklart enda. Men tradisjon tro har jeg en tendens til å havne i Lofoten hehe. ps. er dårlig å klippe filmene, så det må spoles for egen maskin! Her var vi først sørover gjennom Ramsund til Tranøy fyr og videre sørover forbi Nordskot og Leinesfjord. Da snudde vi siden regnværet var på tur nordover. Krysset vestfjorden ut av Nordskot til Skrova. Forholdene taler for seg selv. Quote Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
boble65 Posted April 17, 2017 Author Share Posted April 17, 2017 Fine filmer? må ha vært fine turer? Quote Link to post
Zitt Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Sivijo skrev for 5 timer siden: Jeg la merke til denne båten i forgrunnen her. Noen som vet hva den heter? Likte den. Quote Link to post
Tom Rør Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 (edited) Vi tok turen fra Bodø via Lofoten, og hjem til Oslo sist sommer, og Lofoten er noe helt spesielt. Legger ved noen lofotbilder TrollfjordenFar fikk Lofottorsk NusfjordMor fikk også Lofottorsk Og måka :-)Kabelvåg TrollfjordenSvolværTrollfjorden Henningsvær Edited April 17, 2017 by Tom Rør (see edit history) Quote Link to post
Sivijo Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Zitt skrev 6 minutes ago: Jeg la merke til denne båten i forgrunnen her. Noen som vet hva den heter? Likte den. Vanskelig og si , men ser jo nesten ut som en ombygd seil båt ? Kan jo evnt ringe å gøre med firmaet ;) bildet er tatt i svolvær. Quote Link to post
Zitt Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Ikke stress med det, Sivijo! Tom Rør, skulle ikke forundre meg at du har gjort deg skyldig i trengsel i Lofoten til sommeren! Quote Link to post
boble65 Posted April 17, 2017 Author Share Posted April 17, 2017 Mye flotte bilder her? kjempegreier? Quote Link to post
Recommended Posts