Jump to content

Båtliv i Vesterålen og Lofoten?

boble65

Recommended Posts

navid skrev for 1 time siden:

Fin tråd du har startet boble65. Vi ligger her under geita og venter på knakende påskevær med sol og skyfri himmel. Men det lar vente på seg. Ser de lengre sør på kysten har en "trollmann" :saint: med trommer som tryller bort skyer og vind ved behov. Har vi noen her oppe i Vesterålen Lofoten som kan hjelpe oss med slike problemer?

Dere er alltid i våre tanker, navid, og vi ønsker dere alt godt! :yesnod:

Fin tråd du har opprette 'boble65':
Ja, Lofoten og Vesterålen har
alt fra godvær og himmelske naturopplevelser, til
allskens typer (u)vær med - dertil behov for "godt sjømannskap".

Det er en stund siden jeg var (aktiv) på baatplassen, men nåe er jeg tilbake med ny skute.

For å vekke gode minner, drister meg atter frempå med en gammel "Filmglimt fra Nord-Norge/Lofoten 2005 - tilsatt vakker musikk",
som jeg laget for en god stund siden.
Kanskje filmen kan sette i sving "båt/sommer-lengselen" for noen og enhver av oss...?

For snart er den jo atter her – våren altså, og deretter sommeren, forhåpentligvis
OGSÅ i Nord-Norge......
http://tromsoo.com/jarmath/lofoten_2005.htm

Takk til Zitt som har også oss her i nord i sine tanker når han tar sine tromme-hvirvler. Jaggu ser det da ut for at det hjelper også. :clap:

IMG_3936.JPG.b39e4eeaeda6fd8fe161c7d5ff6514e8.JPG

Og utsiktene videre i påskehelga ser virkelig lovende ut.  Som jma001 sier; "Ja, Lofoten og Vesterålen har alt fra godvær og himmelske naturopplevelser, til allskens typer (u)vær...."

58ee34130360e_yrsvolvr.jpg.bcd1ee7887a9cade8443250d313eb726.jpg

Vi i Kathleen ønsker alle, både i nord og sør en riktig God Påske!   :easter:

Jeg kan bidra med noen bilder fra da vi hentet båten vår i Harstad sommeren 2009 og tok et sveip innom Vesterålen og Lofoten på tur sørover. 

Parti fra Trollfjorden:

trollfjorden.jpg

Nyvågar:

nyvaagar.jpg

Stamsund:

stamsund.jpg

Henningsvær:

henningsvaer.jpg

På tur over Vestfjorden mot Kjerringøy:

vestfjorden.jpg

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Kan selvfølgelig bidra med et par filmer fra turer i området fra 2014 og 2015. 2016 gikk turen til Sandnessjøen, men denne filmen har ikke så mye fra denne trådens sitt område.

Hvor 2017 går, er ikke avklart enda. Men tradisjon tro har jeg en tendens til å havne i Lofoten hehe.

ps. er dårlig å klippe filmene, så det må spoles for egen maskin!

Her var vi først sørover gjennom Ramsund til Tranøy fyr og videre sørover forbi Nordskot og Leinesfjord. Da snudde vi siden regnværet var på tur nordover. Krysset vestfjorden ut av Nordskot til Skrova. Forholdene taler for seg selv.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...