båtfyren Startet 9.April.2017 Del på Facebook Startet 9.April.2017 Motoreren min har vært ute og fiffet seg opp så I morgen kommer den hjem. Før det skal jeg montere tilbake styreenheter ol som er enkelt å komme til nå. Jeg har fjernet de gamle foringer, del nr 2 og 3. På tegning er del 14 med nr 839195 en pakking, hvor skal den monteres ? Det ser ut på tegning at den skal monteres under del 3 men det går ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 9.April.2017 Del på Facebook Svart 9.April.2017 Jeg mener den skal mellom styrearmen og transomplata innvendig, jeg er ikke helt sikker lenge siden jeg har åpnet det. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
båtfyren Svart 9.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2017 Vrod, Betyr det at skal utpå foring nr 3 ? nedi hullet ? Jeg forstår ikke helt Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 9.April.2017 Del på Facebook Svart 9.April.2017 Holder på med samme selv, dette er simmerringen på utsiden av transom som tetter rundt nederste del av styregaffelen. Var litt kilen å få ut hos meg.. Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 9.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2017 Kaffelars, Jeg forstår dessverre ikke enda. Skal jeg tre simringen på styregaffel før jeg setter inn på plass ? da vil den tette på undersiden på en måte. eller skal jeg sette inn simring mellom nederste foring før styrepinnen (nr 11 på tegning) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 10.April.2017 Del på Facebook Svart 10.April.2017 Simringen skal settes inn i transomfestet, på utsiden av båten, før styregaffelen tres opp. Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 10.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2017 Noen som kan hjelpe. Jeg forstår dessverre ikke enda. Skal jeg tre simringen på styregaffel før jeg setter inn på plass ? da vil den tette på undersiden på en måte. eller skal jeg sette inn simring mellom nederste foring før styrepinnen (nr 11 på tegning) Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 10.April.2017 Del på Facebook Svart 10.April.2017 Sånn jeg kan tolke tegningen du har lagt ut så skal 3 inn i fra utsiden av transom og 2 skal inn på toppen av transom på innsiden og så skal styrehjelmen tres opp gjennom transom og da tres 14 på og deretter 11 som er styrearmen på og skrus fast med de skruer som skal på og husk og sjekke at smørenippler er mulig og bruke og at fett går gjennom disse og viktig og bruke de også. Det er sånn jeg husker det hvis du kan kontroll spørre noen ville det vært fint. Lykke til og god sommer. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
båtfyren Svart 10.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2017 Takk, fikk svar på same tid som jeg postet :-) Da forstår jeg, hvilken vei skal den festes ? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 10.April.2017 Del på Facebook Svart 10.April.2017 (redigert) Du kan godt tre den på akselen til gaffelen, det spiller liten rolle dersom jeg husker riktig. Dette er vel bare en gummipakning med en liten leppe på ene siden, er det ikke, det sitter ikke metallfjær i den simringen? Husker jeg ikke feil skal leppen ned mot hjelmen, men det er en stund siden jeg har satt inn en styregaffel, så det kan være jeg tar feil? Redigert 10.April.2017 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 10.April.2017 Del på Facebook Svart 10.April.2017 (redigert) Litt kjapp Google-fu så ser det ut som om jeg tok feil, de bildene jeg finner viser leppen opp mot transomfestet. Redigert 10.April.2017 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 10.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2017 Tusen takk, jeg har googlet så mye men funnet så lite :-) Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 10.April.2017 Del på Facebook Svart 10.April.2017 adeneo skrev 16 minutes ago: Litt kjapp Google-fu så ser det ut som om jeg tok feil, de bildene jeg finner viser leppen opp mot transomfestet. Du er flink adeneo. God sommer. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Kaffelars Svart 10.April.2017 Del på Facebook Svart 10.April.2017 Litt annerledes hos meg (290 dp-e), der denne tetningen er en simring med stålring ytterst og rustfri fjær i leppa som vender innover sett fra utsiden av transom. Montert slik Adeno nevner først, og i tillegg aksling til trimgiver inni rorakseldelen til gaffelen med tetninger og hylse Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.