Jump to content

Styrehjelm Vp 290

båtfyren

Recommended Posts

Motoreren min har vært ute og fiffet seg opp så I morgen kommer den hjem. Før det skal jeg montere tilbake styreenheter ol som er enkelt å komme til nå.

Jeg har fjernet de gamle foringer, del nr 2 og 3. På tegning er del 14 med nr 839195 en pakking, hvor skal den monteres ?  Det ser ut på tegning at den skal monteres under del 3 men det går ikke.

10629.jpg

Sånn jeg kan tolke tegningen du har lagt ut så skal 3 inn i fra utsiden av transom og 2 skal inn på toppen av transom på innsiden og så skal styrehjelmen tres opp gjennom transom og da tres 14 på og deretter 11 som er styrearmen på og skrus fast med de skruer som skal på og husk og sjekke at smørenippler er mulig og bruke og at fett går gjennom disse og viktig og bruke de også. Det er sånn jeg husker det hvis du kan kontroll spørre noen ville det vært fint. Lykke til og god sommer.

Nå kommer sommeren?

Du kan godt tre den på akselen til gaffelen, det spiller liten rolle dersom jeg husker riktig.

Dette er vel bare en gummipakning med en liten leppe på ene siden, er det ikke, det sitter ikke metallfjær i den simringen?

Husker jeg ikke feil skal leppen ned mot hjelmen, men det er en stund siden jeg har satt inn en styregaffel, så det kan være jeg tar feil?

Redigert av adeneo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...