Jump to content

Feste/lime løsnet teak på fordekket.

Norddron

Recommended Posts

Jeg har en Yamarin 59 HT med teak på fordekket. Den har begynt å løsne i kantene. Enn så lenge ligger det ganske jevn (se bildet), men beveger seg når man går på det og spriker noe i kantene.  Jeg tenker nå å forsøke meg på å lime det fast, men er usikker på prosessen. 1. Hva er beste heftemiddel å bruke? 2. Behov for å rense opp eksisterende lim? Det er vanskelig å komme til, men kanskje mulig å skylle med en form for løsemiddel? 3. Er det nødvendig å forsøke å bøye opp og løsne ytterligere for å komme skikkelig til, eller kan man tillate å lime kantene og håpe på det beste?

Skjermbilde 2017-04-09 kl. 18.30.20.png

Skjermbilde 2017-04-09 kl. 18.28.14.png

Guest Balder..

JEG ville uten tvil brukt Tec7 til en slik nødreprasjon,  svært ! godt lim på "dårlig" underlag.

Tec7 vil vel dessuten få rett farge og konsistens til dette formålet.

Klarer du å få silicon fjerner (fås kjøpt på bilrekvisita forettninger eller lakk verksted) under for så å blåse rent og tørt med trykkluft vil du få god vedheft.

La det ligge under press i 24tim.

Redigert av Balder.. (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...