Norddron Startet 9.April.2017 Link til dette innlegget Startet 9.April.2017 Jeg har en Yamarin 59 HT med teak på fordekket. Den har begynt å løsne i kantene. Enn så lenge ligger det ganske jevn (se bildet), men beveger seg når man går på det og spriker noe i kantene. Jeg tenker nå å forsøke meg på å lime det fast, men er usikker på prosessen. 1. Hva er beste heftemiddel å bruke? 2. Behov for å rense opp eksisterende lim? Det er vanskelig å komme til, men kanskje mulig å skylle med en form for løsemiddel? 3. Er det nødvendig å forsøke å bøye opp og løsne ytterligere for å komme skikkelig til, eller kan man tillate å lime kantene og håpe på det beste? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 9.April.2017 Link til dette innlegget Svart 9.April.2017 (redigert) JEG ville uten tvil brukt Tec7 til en slik nødreprasjon, svært ! godt lim på "dårlig" underlag. Tec7 vil vel dessuten få rett farge og konsistens til dette formålet. Klarer du å få silicon fjerner (fås kjøpt på bilrekvisita forettninger eller lakk verksted) under for så å blåse rent og tørt med trykkluft vil du få god vedheft. La det ligge under press i 24tim. Redigert 9.April.2017 av Balder.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Norddron Svart 10.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2017 Flott, det var svaret jeg ønsket. Jeg vil gjøre et forsøk på et lite område og hvordan det fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.