Jump to content

Sjøkart på nett?


Erik---

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg skal med båt til et sted på Vesterøy på Hvaler, og trenger et sjøkart på nett. Noen som vet om sjøkart eller detaljerte kart på nett?

<{POST_SNAPBACK}>

Hei,

 

de ligger nok ikke ute, siden det er copyright.

Har søkt endel selv men aldri funnet noe.

 

Det greieste er å kjøpe båtsportkart, a3 format for en viss strekning.

Da kjøper du det området som du bor i. Koster ca. 4-500 kr.

Hvis du har egen båt anbefales det alltid å ha kartene med. Veldig nyttig å kunne se hvor det er skjær og grunner.

 

Jon

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg skal med båt til et sted på Vesterøy på Hvaler, og trenger et sjøkart på nett. Noen som vet om sjøkart eller detaljerte kart på nett?

<{POST_SNAPBACK}>

Er vel som de andre sier ikke så lett å finne sjøkart på nettet, ihevrtfall ikke over norske farvann.

Men du kan jo prøve denne havneguiden som dekker hele verden. Viser kart, om det dekker ditt behov vet jeg ikke...

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Nei, det var ikke detaljert nok.

<{POST_SNAPBACK}>

Vel, detalj nivå kan du velge ved å Zoome inn/ut vedhjelp av seilene/haifinnene under kartutsnittet.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...