Jump to content

Ventildeksel / Toppdeksel på OM636


SundtCrawler

Recommended Posts

Hei.

Jeg har hatt min fantastiske Sollux 24AC i snart 8 år. Den har en Marcedes OM636 som yter 36 hk og gir ca 10 knop en tidlig vårdag. Men den har et lite problem, og det er at den søler litt olje.

For er par år siden bestilte jeg og byttet Ventildeksel / toppdeksel-pakningen på mistanke da det alltid var litt oljesøl i bakkant av dekselet og i selve pakningen. Den ble aldri helt tett og sist høst tenkte jeg at nå må jeg finne ut av det før våren kommer igjen. Våren er her og i dag var jeg en tur i båten og skrudde av ventil / toppdekselet ingen og la merke til at det var litt deformert: dekselet har blitt for bredt midt på i forhold til toppen, slik at pakningen ikke dekker godt nok. Jeg regner med at dette kan skyldes at en tidligere eier har skrudd for hardt til.

 

Dermed har jeg to spørsmål: 

1: Er det noen som kan tipse meg om noen som har hugget / hugger er OM636?

 

2: Er ventildekselet i aluminium, og kan det varmes opp og "tilbakeformes" slik at det ikke sklir ut igjen? 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...