aanesenkoggen Startet 24.Juni.2005 Del på Facebook Startet 24.Juni.2005 Noen som kjenner disse gamle motorene? Jeg får ikke gnist på pluggene. Har byttet coil, fordelerlokk, rotor, kondensator, plugger og kabler. Noen som har gode ideer? Evt noen som hvet om noen i indre Oslofjord som kan bistå mot kompensasjon??? Motoren har stått siden tidlig juli i fjor. Begynner på få abstinenser.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 24.Juni.2005 Del på Facebook Svart 24.Juni.2005 Har du sjekket om rotoren går rundt? Disse motorene har et bakelittdrev på kamakselen som kan ryke, og da går hverken kamaksel eller fordeler rundt. Ta av fordelerlokket og kjør motoren litt på starteren, så ser du om det roterer. Hvis dette er OK, så er enten stiftene så brent at de ikke åpner eller så har du et ledningsbrudd ett eller annet sted på veien. Finn fram multimeteret og sett i gang og måle, så finner du nok feilen. Dette er veldig enkle og greie motorer å skru på... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
aanesenkoggen Svart 27.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2005 Takk for tilbakemelding. Motoren går rundt, ingen problem der. Har målt strøm, OK ut fra coilen, Har god gnist på stifta, så det er ikke problemet. Har prøvd å måle der det kan måles, men jeg finner ingen feil. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Svart 27.Juni.2005 Del på Facebook Svart 27.Juni.2005 (redigert) Takk for tilbakemelding. Motoren går rundt, ingen problem der. Har målt strøm, OK ut fra coilen, Har god gnist på stifta, så det er ikke problemet. Har prøvd å måle der det kan måles, men jeg finner ingen feil. <{POST_SNAPBACK}> men har du sjekket at rotoren går rundt ?? Du har målt på stiften, men hvis du ser innlegget over kan det være brudd i dette drevet JOH Redigert 27.Juni.2005 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
aanesenkoggen Svart 27.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2005 (redigert) Det har jeg nok ikke tenkt på. Skal sjekke dette så fort jeg får tid. Takker så mye igjen... Tilgi en glad amatør her, men jeg må bare spørre: Hvor sitter kamakselen, og hvilken funksjon har denne??? Jeg leste litt fort i stad og dermed ble det motor istedet for rotor. Redigert 27.Juni.2005 av aanesenkoggen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 27.Juni.2005 Del på Facebook Svart 27.Juni.2005 Tilgi en glad amatør her, men jeg må bare spørre: Hvor sitter kamakselen, og hvilken funksjon har denne??? Kamakselen sitter inni motorblokka på venstre side sett forfra, og styrer åpning og lukking av ventilene via støtstenger. I tillegg så har den et drev som driver fordelerakselen rundt. Det bakelittdrevet jeg nevnte står i forkant av motoren, bak registerdekselet. For å komme til dette så må man først av med reimskiven på veivakselen, og deretter registerdekselet. Men som sagt, sjekk først og rotoren går rundt, hvis den gjør det så er drevet OK. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
aanesenkoggen Svart 27.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2005 Takker igjen for utførlig tilbakemelding. Jeg sjekker opp dette så snart anlendningen byr seg innimellom jobb og unger osv... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.