225 Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Noen som kan hjelpe?? Har en evinrude e-tech 200 HO. Båten står på land og hadde tenkt å få den ut på sjøen...problemet er at jeg ikke får strøm til motoren og klarer ikke å få tiltet den opp. Har målt batteriet det virker ok...når jeg slår på hovedstrøm bryteren er det kun lysene som kommer på. Alle hjelp er til nytte.. Moderator måtte redigere tittelen på dette emnet, den bestod kun av ordet "Strøm". Fint om alle nye medlemmer leser reglene for utforming av titler før man poster. Quote Link to post
Lars H. Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Dette innlegget kommer nok til å bli slettet pga. "intetsigende" tittel. Velkommen til forumet forresten. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kyrholmen Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Hvordan har du målt batteriet og hva sier måleren ? Hvis det er et multimeter du har brukt kan du jo måle om det kommer strøm på powertilten med den også. Anbefaler deg å lese reglene til forumet. Tittelen på inlegget ditt er veldig generelt og ikke beskrivende nok. Årsaken til at reglene er slik er at det skal bli lettere å finne nyttig informasjon i ettertid, samt å holde en viss orden i dette meget aktive forumet. Quote Link to post
John_Kr Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Har en e-tech H.O. selv, men sjekk om batteripolene sitter godt samt sjekk hovedsikringen i motorrommet, er den gåen eller dårlig kontakt så er alt svart. Quote Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
-morten- Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Hos oss fikk vi samme symtom.. motor startert ikke.. landterner og annen elektronikk bliktet til! vi trodde batteriet var gåent.. viste seg å være feil med hovedstrømsbryteren! Quote Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
alfaalfa Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Evinrude har hatt store problemer med nøkkelbryteren. Denne "tenningslåsen" får alle mulige slags problemer, fra å starte motoren uten at du har i nøkkel til at som hos dere at nøkkelbryteren ikke gor strøm noe sted. Jeg ville anbefale å måle om det skjer noe her. Og selvsagt også hovedstrømbryteren - det er upålitelige, men hakket bedre enn tenningslåsen... Quote Link to post
chrisrik Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Husk at det er reservesikring også under motorlokket! Forøvrig vanlig flatstift 15ampere regner jeg med. Forøvrig støtter jeg meg til øvrige innspill her. Har derimot ikke vært nevneverdig plaga med tenningslåsen. Annet enn en litt dårlig orginalkobling, som gjorde strømtilførselen til tenninga ustabil. Men det var en quickfix :) Quote Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Kiekhaefer Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Du bør starte med å undersøke alle kabler i fra batteri via hovedstrøm bryter og bakover, deretter undersøke sikringer under motordekselet. Hva er statusen på batteriet ? det kan utmerket godt være nok strøm til å gi lys på instrumentene men så dårlig at du ikke kan aktivisere powertrimmen og heller ikke starte. E-Tec krever friske batterier. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.