Jump to content

Evinrude e-tech 200 HO, ingen strøm til motoren

225

Recommended Posts

Noen som kan hjelpe??

Har en evinrude e-tech 200 HO.

Båten står på land og hadde tenkt å få den ut på sjøen...problemet er at jeg ikke får strøm til motoren og klarer ikke å få tiltet den opp.

Har målt batteriet det virker ok...når jeg slår på hovedstrøm bryteren er det kun lysene som kommer på.

Alle hjelp er til nytte..

Moderator måtte redigere tittelen på dette emnet, den bestod kun av ordet "Strøm".

Fint om alle nye medlemmer leser reglene for utforming av titler før man poster.

Hvordan har du målt batteriet og hva sier måleren ?

Hvis det er et multimeter du har brukt kan du jo måle om det kommer strøm på powertilten med den også.

Anbefaler deg å lese reglene til forumet. Tittelen på inlegget ditt er veldig generelt og ikke beskrivende nok.

Årsaken til at reglene er slik er at det skal bli lettere å finne nyttig informasjon i ettertid, samt å holde en viss orden i dette meget aktive forumet.

Evinrude har hatt store problemer med nøkkelbryteren. Denne "tenningslåsen" får alle mulige slags problemer, fra å starte motoren uten at du har i nøkkel til at som hos dere at nøkkelbryteren ikke gor strøm noe sted. Jeg ville anbefale å måle om det skjer noe her.

Og selvsagt også hovedstrømbryteren - det er upålitelige, men hakket bedre enn tenningslåsen...

Du bør starte med å undersøke alle kabler i fra batteri via hovedstrøm bryter og bakover, deretter undersøke sikringer under motordekselet. Hva er statusen på batteriet ? det kan utmerket godt være nok strøm til å gi lys på instrumentene men så dårlig at du ikke kan aktivisere powertrimmen og heller ikke starte. E-Tec krever friske batterier.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...