Fjord21DC Startet 10.April.2017 Del på Facebook Startet 10.April.2017 (redigert) Hei, har lyst til å ta noen dager på Telemarkskanalen til sommeren. Vurderer å kjøre til Notodden og legge ut båt (17 fot) fra rampe og bare sette kursen et sted nedover kanalen. Tenkte ca. 3 dager og 2 overnattinger. Notodden velges da dette er enklest og mest praktisk i forhold til kjøring med båthenger.. Noen som har tips til fine og idylliske uthavnsplasser som er fine å legge til? Vi må sove i telt så ønsker tips til steder som er egnet for dette. Gjerne litt unna folk hvis det er mulig. Andre tips til båtlivet på kanalen eller steder som er verdt å få med seg? Noe jeg bør tenkte spesielt på? Finest å gå mot Dalen eller ned mot Porsgrunn fra Notodden? Slusene er ikke så interessant og vil gjerne unngå sluser og kø hvis det er mulig.. Kjenner til Telemarkskanalens hjemmeside, men tenkte mer på tips fra de som faktisk har tatt denne turen.. Båten er en Vestfjord 17.. Takk! Redigert 10.April.2017 av Norcem21 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 Telemarkskanalen uten sluser, det blir som fisketur uten fiskestang. Men greit nok, hver sin smak. Vil du unngå sluser, er turen fra Notodden og ned til Skien best, da er det bare to sluser. Skottfoss og Skien. Det er sikkert mange fine plasser i Nordsjø hvor du kan overnatte på. Men skal jeg være heeelt ærlig hadde jeg ikke giddet å ta turen hvis sluser er kjedelig. Det er fra Nordsjø og opp til Dalen som er den virkelige idyllen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Sigurd Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 Hvorfor ikke sjøsette over Hogga? Forskjellige meninger, men jeg anser i hvertfall Flåvann, Kvitseidvannet og Bandak som adskillig mere idylliske enn Norsjø og Heddalsvannet Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 11.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2017 Hogga skal jeg sjekke ut! Misforstå meg rett, sluser er greit nok, men ikke veldig spennende etter min mening. Har opplevd sluser mange ganger og det er egentlig selve kanalen som er interessant. Vi har bare tid til 3 dager i et rolig tempo, derfor ønsker jeg ikke å bruke mye tid i kø og sluser.. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 Mente ikke Hogga som plass for utsett, men at velger du å legge ut ovenfor har du tilgang til så mye flottere natur. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 11.April.2017 Del på Facebook Svart 11.April.2017 Godt forslag fra Sigurd, sett ut båten ved Strengen, og ta turen opp til Dalen og ned igjen. Kanalen mellom Hogga og Ulefoss kan man også oppleve med bil, sykkel eller kano, mange muligheter. Kano leier du i Lunde.. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.