Jump to content

Overnatting/ andre tips, Telemarkskanalen!

Fjord21DC

Recommended Posts

Hei, har lyst til å ta noen dager på Telemarkskanalen til sommeren. Vurderer å kjøre til Notodden og legge ut båt (17 fot) fra rampe og bare sette kursen et sted nedover kanalen. Tenkte ca. 3 dager og 2 overnattinger. Notodden velges da dette er enklest og mest praktisk i forhold til kjøring med båthenger..

Noen som har tips til fine og idylliske uthavnsplasser som er fine å legge til? Vi må sove i telt så ønsker tips til steder som er egnet for dette. Gjerne litt unna folk hvis det er mulig. Andre tips til båtlivet på kanalen eller steder som er verdt å få med seg? Noe jeg bør tenkte spesielt på? Finest å gå mot Dalen eller ned mot Porsgrunn fra Notodden? Slusene er ikke så interessant og vil gjerne unngå sluser og kø hvis det er mulig..

Kjenner til Telemarkskanalens hjemmeside, men tenkte mer på tips fra de som faktisk har tatt denne turen..

Båten er en Vestfjord 17..

Takk!

Redigert av Norcem21 (see edit history)

Telemarkskanalen uten sluser, det blir som fisketur uten fiskestang.

Men greit nok, hver sin smak. 

Vil du unngå sluser,  er turen fra Notodden og ned til Skien best, da er det bare to sluser. Skottfoss og Skien.

Det er sikkert mange fine plasser i Nordsjø hvor du kan overnatte på.

Men skal jeg være heeelt ærlig hadde jeg ikke giddet å ta turen hvis sluser er kjedelig. Det er fra Nordsjø og opp til Dalen som er den virkelige idyllen.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Hogga skal jeg sjekke ut! Misforstå meg rett, sluser er greit nok, men ikke veldig spennende etter min mening. Har opplevd sluser mange ganger og det er egentlig selve kanalen som er interessant. Vi har bare tid til 3 dager i et rolig tempo, derfor ønsker jeg ikke å bruke mye tid i kø og sluser..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...