Saltværingen Startet 10.April.2017 Link til dette innlegget Startet 10.April.2017 Hei! Jeg har en Buster XL som er en selvlensende båt. I hovedsak er det store fordeler med selvlensing, men jeg kunne godt tenke meg å ha et dekke/matte over dørken (gitter- eller rist-lignende) som tillater vannet å passere uten at en behøver å "vasse" i vannet. Dette gjelder særlig inne under kalesjen. Buster XL er jo ikke en båt som er laget for overnatting, men til nød bør det gå an å f.eks legge en luftmadrass el.lign. på dørken. Og da ville det vært bra om denne kom litt opp fra dørken hvis det skulle begynne å regne. I tillegg har vi en stor hund som ikke finner seg helt til rette med en dørk som har en hard overflate. Hun føler seg ustødig når hun ikke får feste for klørne. Hunden stortrivdes i vår forrige båt som var en Rana 17 med helkalesje der vi hadde teppe på dørken. Noen som har tips og gode forslag til løsning? Finnes det gode produkter som løser dette? Det bør jo være noe som er enkelt å skjære i eller på annen måte tilpasse til rett fasong. Sitér dette innlegget Link to post
Saltværingen Svart 11.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Ingen som har forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.April.2017 Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Du får sånne fliser i ulike typer tre på byggvarer/hagesentre som klikkes i sammen og relativt enkelt kan tilpasses. Har sett det har blitt brukt i dørken på cockpit på en del seilbåter og jeg har det på gulvet i badstua hjemme selv. Disse er da 100% drenerende. Sitér dette innlegget Link to post
Saltværingen Svart 11.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Takk for tipset! Får kanskje undersøke dette nærmere. Ser for meg at noe av tre vil måtte bygge en del i høyden. Hadde håpet å finne noe med litt mjukere overflate enn tre. Plast eller gummi f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 11.April.2017 Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Garasjegulv.no har det du trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 11.April.2017 Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Hei Ta ein kikk på PolarCirkel sine båtar. Dei har ei gummimatta som dekker heile dørken. Matta liknar litt på slike dei dei har på golvet på mange verkstadar, for at det skal bli mjukare å gå på. Matta funkar godt på min PolarCirkel. Du kan lettvint tilpassa ei slik matta sjølv. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 11.April.2017 Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Teppeabo har tepper som tåler og ligge i vann , men hvor drenerende de er vet jeg ikke men hunden vil sikkert trives bedre. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Saltværingen Svart 11.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Tusen takk for gode tips fra både den ene og den andre! Når det gjelder Polarcirkel så var det vanskelig å finne gode bilder på nettsidene deres. Er det en type fliser eller er det mer sammenhengende matte i dørken på de båtene? Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 11.April.2017 Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 På mange kunstgressbaner som legges idag, brukes det noen plastrister som drenerer vannet ut mot langsidene. Under disse "ristene" ligges ofte membran, og oppå ristene ligger kunstgresset. Ristene er ca 10-15mm tykk, veier ca ingenting og drenerer greit ut en ballbane på 5-6000 m2, så...... Finner du noen som legger, eller skifter kunstgress i nærheten går det jo an å spørre om å få kjøpe en flik.... Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Hei På min gamle PolarCirkel er matta satt saman av firkantar på ca. 25*25 cm, slik at det blir ei samanhengande matta. Den er stripsa saman her og der, men det er nok gjort av tidlegare eigarar i ettertid. Send tlf. nr. på IM, så skal eg senda deg eit bilete. Ask Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Sitér dette innlegget Link to post
Saltværingen Svart 12.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Takk for bilde, cosmic! Dette ser ut til å være en brukbar løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.