Jump to content

Mariner 90HK 2T lekker fra oljeres. når den er tiltet høyt. Tips til fix?

Snusmumrikken

Recommended Posts

Hei!

Har en Mariner (Mercury) 90HK som lekker fra påfyllingslokket med oljeres. Har noen en ide om hva jeg kan kjøpe for å ordne problemet? Kan bare være en quick fix også. Prøvde å rense området med rødsprit og ha endel gaffateip på, men til ingen nytte. Har noen prøvd noe ala dette? http://www.homedepot.com/p/2-in-PVC-DWV-Flexible-Cap-PQC-102/100372303

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Kan nok godt være. Men hører flere har problemer. Vurderer uansett å ha en slik "cap" på. Virker veldig greit. Har en Mercury butikk 1 min unna båtplassen, jeg skal sjøsette imorgen. Får stikke innom de! 

Om dere vet hvor jeg kan få tak i lignende som dette, skrik ut! 

123.jpg

Har en 75 hk -2 takt 2003 model der jeg hadde samme problem.

Lokket der er gult av farge og av en sånn type som en setter ned i åpningen og skrur til for å stramme en O-ring som tetter mot åpningen.

Jeg byttet til en tykkere O-ring og fikk da mere press  ut mot åpningen , du kan jo prøve det om du har samme type lokk.

Hei! Har samme type lokk ja.

Som en quick-fix. Vil det fungere å tape noen runder rundt o-ringen med gaffateip, for å så presse den ned i hullet?

På biltema hadde de bare 50mm og 75mm, mens tanken er 60mm.

Kanskje 75mm fungerer?

Takk for svar!

Tror 75 mm blir for stor diameter.

Hvis 75 mm er tykkere i godstykkelsen enn den orginale så kan du jo prøve å kutte av den og lime den til Ø60 mm diameter.

Da får du mer press på når du skrur til.

Loctite 406 er en lim som brukes på O-ring , har den sikkert på en rørhandel eller jernvare.

Mulig Biltema har en tilsvarende?

Hvis det er o-ringen som er problemet så bestiller du ny, enten fra Ravns Garage, eBay eller din nærmeste dealer.

Hvis jeg fant riktig lokk skal det være nr 3 i denne listen

http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/90 (3 CYL.)/9793577 THRU 0P016999/OIL INJECTION (S-N-USA-0G301751-BEL-9885505 %26 UP)/parts.html

Den koster her 2,68 dollar det må det være mulig vil jeg tro, selv i Norge bør jo det bli under 100lappen. Hvis ikke kommer den enkelt i en konvolutt....

Husk at det ikke under noen omstendigheter må komme vann ned i oljetanken.....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...