Jump to content

Sette ut båt i ferskvann

woody88

Recommended Posts

Hei.

Jeg kjøpte min første egne båt i fjor høst. En plastsnekke av typen Wiking 21. 

Pga påske og litt varmere vær ønsker jeg å sette ut båten snarest på en plass jeg har fikset i et ferskvann i Østfold.. Men noen skremmer meg med at det kan fryse på vannet.

Det har vært kuldegrader noen netter.

Er det noen grunn til bekymring eller er det bare å sette ut? Tenker mest på f.eks kjølevann som fryser.

Har du mulighet for strøm? Brukte en frostvakt til 200 kroner i båten min i vinter. Eventuelt kan du kjøre motoren til den er varm og kjøre gjennom frostvæske. Det er vel uansett ikke så mange dager igjen med frost. Spørs hvor i landet det er da. Hvis det ikke er sprengkulde l flere dager går det som oftest bra. Går an å ta seg en tur i båten nå og da og starte den opp litt hvis du bekymrer deg.

Redigert av MegaTrondy (see edit history)

Ok. Takk.

Tenkte bare at jeg har i frostvæske nå. Men om jeg setter den på vannet vil frostvæska bli borte i vannet. 

Men har sett at det noen ganger ligger små flekker med is som har kommet i løpet av natten. Men blir fort borte på morgen. Men skal vel kanskje en del til for at det fryser i motoren?

Redigert av woody88 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...