Marida Svart 20.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Takker, får lage meg en Hentetråd da vel. Trenger bistand rundt Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Gratulerer! Innholdsrik skute, det der! Blir spennende å følge "turen rundt"! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Marida skrev 1 time siden: Takker, får lage meg en Hentetråd da vel. Trenger bistand rundt Hentetråd er et krav fra oss andre her inne ja ?? Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Sjekk værmeldinger, gå ikke på akkord med været, for det kan fort bli en strevsom tur. Sjekk at tankene er rene og skift filtrer, så har du et godt utgangspunkt. Har du været med deg så blir det en kjempetur, og bistand det er jeg sikker på at du får. :) God tur Marida. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 20.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Takker, alle filtrene ble byttet i går, så de er nye før turen, har også med ekstra sett. Satser på 1.mai helgen Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 (redigert) Hadde vært fint å høre din erfaring med Aker Yachts....de har vel ikke bare godt rykte. Har de peiling eller er de et rent kommersielt mellomledd? Grattis med ny stor båt, forresten! Redigert 20.April.2017 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Eureka Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Gratulerer med ny båt! Fortsetter det slik, så er det snart ikke båter igjen her på Vestlandet! ? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 20.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Bergen dørk skrev 24 minutes ago: Hadde vært fint å høre din erfaring med Aker Yachts....de har vel ikke bare godt rykte. Har de peiling eller er de et rent kommersielt mellomledd? Grattis med ny stor båt, forresten! Tja, hva skal man si, jeg kjøpte av de forrige gang også og opplevde da at de ikke tok ansvar for noe annet enn pengene. De hevder kjekt at de kan skaffe transport osv, men det kunne de ikke, det måtte jeg fikse selv. I tillegg måtte jeg betale inn til Aker før lasting i Tromsø, mens selger fikk ikke sitt oppgjør før jeg kvitterte på at båten var ihht avtale. Jeg kan jo ikke gjøre det usett og måtte vente til båten ble losset i Oslo. Da sto selger der å hadde levert varen uten penger og jeg sto der uten penger og uten vare i en uke, Ved feil og mangler henviste de kun til selger og var ikke behjelpelig med noen ting. Derfor var jeg litt forutinntatt denne gangen og betrakter de som en betalingsløsning, ikke noe annet. Denne båten er ikke registrert noe sted, ei heller er VHF radioen registrert som stasjon. Jeg har som betingelse at de skal ordne dette for dette var ikke noe vanskelig sa han. Har foreløpig ikke overført noe penger så vi får se hva han får til. Eureka skrev 10 minutes ago: Gratulerer med ny båt! Fortsetter det slik, så er det snart ikke båter igjen her på Vestlandet! ? Dere kjøper vel nye slik at vi kan hente de hos dere brukte, Ha, ha Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 ? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Marida skrev 20 minutes ago: Tja, hva skal man si .... Jeg liker holdningen din Marida. Veldig. I stedet for å lene seg passivt tilbake, forvente "alt", og deretter irritere seg grenseløst over problemer som oppstår. Det er jo båten og dens historie du skal leve med Eller som det sies på utenlandsk; "never expect, inspect" Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 20.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Takker for det Bonus, man må ikke glemme i denne sammenhengen at jeg selv, helt frivillig gikk å kjøpte en 25 år gammel båt som absolutt alle garantier er vekk for lengst til over 1 mill. Alternativt kunne jeg kjøpt en ny 26 foter med påhenger til nesten samme pris. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 39 minutes ago, Marida said: Takker for det Bonus, man må ikke glemme i denne sammenhengen at jeg selv, helt frivillig gikk å kjøpte en 25 år gammel båt som absolutt alle garantier er vekk for lengst til over 1 mill. Alternativt kunne jeg kjøpt en ny 26 foter med påhenger til nesten samme pris. Rein skjær galskap det egentlig. Men jeg kommer selvsagt til å gjøre omtrent det samme så snart jeg har råd! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Arvid_A Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Uten en viss porsjon kalkulert "galskap" ville alt stoppet opp - i hvertfall bruktbåthandel!... Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 20.April.2017 Link til dette innlegget Svart 20.April.2017 Arvid_A skrev for 1 time siden: Uten en viss porsjon kalkulert "galskap" ville alt stoppet opp - i hvertfall bruktbåthandel!... Får sitere Knut Hamsun: "Det er vanskelig å forstå seg rett på mennesker, hvem som er gal og hvem som er klok. Gud hjelpe oss alle for å bli gjennomskuet." Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.