Jump to content

Da var Marida solgt og jakten på ny båt starter


Marida

Recommended Posts

Hei, da var Marida (Sealine F37) solgt og vi må ha ny båt. Ser at det her er mange gode råd og også noen tips underveis.

Det vi nå er på jakt etter er båt under 50 fot, ikke eldre enn 1990, tre cabiner, hekkport og rederinnen vil ha garderobeskap. Pris ca. 1,3 mill

Link to post

Følger denne. Mitt befal er i samme gate men kanskje litt mindre enn 50 fot. Heller under 40 ? 

 

Hva tenker dere om den Sealine T47 som ligger ute? Den ser jo veldig fin ut for mine øyne. 

 

https://www.finn.no/94356176

Edited by Sjøbliss (see edit history)

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post

Som du ser har jeg hatt Sealine. Det er mange fine løsninger, men også noen utfordringer. Akkurat denne er over min prisklasse, men den ser jo grei ut. Godt med skapplass og 4 lugarer, selv om den bak nesten er bortkastet

Link to post

Østfold treffet Joltus.

 

Vrod

Har snakket med de, den du sendte link på ligger I England og det tilkommer 100k I frakt.

 

Kunne selvfølgelig spurt de om andre, men det var lite I utlandet også. Ligger vel en P440 også I England

Link to post

Jeg synes du skal gå for en P 440.  Det er det du har lyst på.  Å det er bra båter. England er jo bare ett hopp og et lakk borte. 

Jeg er hjemme nå. Så du kan gjerne komme å se. Men tror den blir værende i Arendal. Banken så nei til noen ny finansiering.  :wink:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
XardasKSP skrev for 6 timer siden:

@Vrod Er det vanlig i England å kunne få ned prisen med 30 % ? Gjelder dette også eldre båter annonsert der som Princess 435 ?

Det er ikke uvanlig og få til det men det er jo sikkert en del variasjoner ute og går der også men det er tynt med penger og få lånt i banker og sånt så da er det mange som strekker seg litt ekstra for og få solgt. Og så er utvalget av båter større en her hjemme og ikke var det noe trylletriks som var nødvendig for og ta inn en båt for egen regning. Jeg prøvde og se på annonse og så en i Uk og to i Spania er det en av de du tenkte på?

Nå kommer sommeren?

Link to post

Å hente båt i utlandet byr ofte på utfordringer som man ikke får ved å kjøpe her hjemme. Sluttsummen ved å kjøpe, blir ofte høyere hvis båten f.eks har utdatert elektronikk og annet utstyr. 

Kursen i disse dager er vel heller ikke så god på f.eks euro, så da skal man gjøre et kjempekupp for at det skal lønne seg.

Link to post

@Vrod: Nå har akkurat den eneste som var annonsert med glassfiber tak over akterdekket (så slipper man masse kalesje surr) forsvunnet, ellers prøvde jeg å finne noen med TAMD 72 motorer (de er mye sterkere) men ser nå kun TAMD 71 annonsert (de er vel litt svake så det blir verken lav forbruk per time i 8 knop eller bra marsjfart ved stor forbruk :giggle: ).

 

For øvrig noen som vet om det er mulig å ettermontere det glassfibertaket over akterdekket (så man får minst mulig kalesjesurr for å dekke til akterdekket? Ellers er det noe forskjell mellom TAMD 71A og TAMD 71B? Er B det beste alternativet? Pleier disse motorene å leve greit uten altfor mye fiksning og dævver ikke fullstendig altfor ofte hvis de får bra vedlikehold ?

 

Båtene er annonsert til 800 000 eller mer der borte så må jo til en heftig rabatt om det skal bli 800 000 ++ med MVA. En tur over nordsjøen med en god hjelper til henteturen må vel være noe som enten gir hjerteinfarkt eller får en til å føle mindre fare ved bølger :giggle: Men i Danmark kun over Skagerrak finnes jo ikke noen til salgs lenger for øvrig fant ut at den som var annonsert der før (og ble solgt så raskt) hadde ikke baugpropell og det må den absolutt ha med mine legge til evner :lol:

Link to post
Vrod skrev 20 minutes ago:

Det kommer vel ann på hvor mye man betaler for båten?

Selvsagt, men de gir sjelden båter bort i utlandet. Den kommer på 2.5 mill før frakt og mva hvis den oppgitte prisen er den som gjelder.

Da skal man også der prute rimelig bra før det blir butikk.

Et annet aspekt er sikkerhet ved eventuelle feil og mangler som blir avdekket etter kontraksinngåelsen. De kan man bare glemme å få noe igjen for.

Dette erfarte jeg selv da jeg handlet igjennom en relativt stor aktør i UK.

Edited by Tom Rør (see edit history)
Link to post

@SoBo: Takk for svar, vet du om det er mye forskjell på TAMD 71A og TAMD 71B og hvordan folk opplever levetiden på motorene?

 

Da tror jeg fartspotensiale i de med TAMD 72 overdrives i forhold til TAMD 71B når selgerne oppgir marsjfart og maxfart.

Edited by XardasKSP (see edit history)
Link to post

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...