Jump to content

Da var Marida solgt og jakten på ny båt starter

Marida

Recommended Posts

Bergen dørk skrev 24 minutes ago:

Hadde vært fint å høre din erfaring med Aker Yachts....de har vel ikke bare godt rykte. Har de peiling eller er de et rent kommersielt mellomledd?

Grattis med ny stor båt, forresten!

Tja, hva skal man si, jeg kjøpte av de forrige gang også og opplevde da at de ikke tok ansvar for noe annet enn pengene. De hevder kjekt at de kan skaffe transport osv, men det kunne de ikke, det måtte jeg fikse selv. I tillegg måtte jeg betale inn til Aker før lasting i Tromsø, mens selger fikk ikke sitt oppgjør før jeg kvitterte på at båten var ihht avtale. Jeg kan jo ikke gjøre det usett og måtte vente til båten ble losset i Oslo. Da sto selger der å hadde levert varen uten penger og jeg sto der uten penger og uten vare i en uke, Ved feil og mangler henviste de kun til selger og var ikke behjelpelig med noen ting.

Derfor var jeg litt forutinntatt denne gangen og betrakter de som en betalingsløsning, ikke noe annet. Denne båten er ikke registrert noe sted, ei heller er VHF radioen registrert som stasjon. Jeg har som betingelse at de skal ordne dette for dette var ikke noe vanskelig sa han. Har foreløpig ikke overført noe penger så vi får se hva han får til.

Eureka skrev 10 minutes ago:

Gratulerer med ny båt! 

Fortsetter det slik, så er det snart ikke båter igjen her på Vestlandet! ?

Dere kjøper vel nye slik at vi kan hente de hos dere brukte, Ha, ha:giggle:

39 minutes ago, Marida said:

Takker for det Bonus, man må ikke glemme i denne sammenhengen at jeg selv, helt frivillig gikk å kjøpte en 25 år gammel båt som absolutt alle garantier er vekk for lengst til over 1 mill.

Alternativt kunne jeg kjøpt en ny 26 foter med påhenger til nesten samme pris.

Rein skjær galskap det egentlig. Men jeg kommer selvsagt til å gjøre omtrent det samme så snart jeg har råd! :cheers:

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...