Jump to content

Honda BF 90, vann i motoroljen

mgrana

Recommended Posts

Har en 98 mod Honda 90hk som har fått vann i motoroljen. Motoren sviver fint, uten noen form for fusking etc... Har tatt Kompresjonstest og alle sylindrene har lik kompresjon. Er snakk om en del vann,bort i mot literen... Usikker på hvor lang tid vannet har brukt på å komme inn, da jeg ikke peiler oljenivået så ofte. (Har kanskje kjørt rundt 40-50 timer totalt siden oljeskift)

Har demontert litt på kjølesystemet og tatt av toppdekksel uten å finne noe annet en defekt termostat...

Noen som har ett godt tips??

ikke annet enn å bytte olje og følge godt med , og feks peile litt oftere enn du har gjort hittil.  Så får du bedre pekepinn på hvor fort den kommer inn

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg fikk høre at gåen termostat kan føre til kondens i oljen. Skift og følg med. Jeg fant litt vann i oljen i fjor selv og fikk beskjed fra et båtverksted om at det kunne være termostaten. Den var faktisk gåen, så skiftet den. Nå fikk jeg ikke prøvd motoren mer enn èn gang etterpå, så vet jo ikke, men håper det var det som var problemet.

ko-stens skrev for 1 time siden:

Jeg fikk høre at gåen termostat kan føre til kondens i oljen. Skift og følg med. Jeg fant litt vann i oljen i fjor selv og fikk beskjed fra et båtverksted om at det kunne være termostaten. Den var faktisk gåen, så skiftet den. Nå fikk jeg ikke prøvd motoren mer enn èn gang etterpå, så vet jo ikke, men håper det var det som var problemet.

Har bestilt ny termostat,så skal teste det før jeg skrur mer

• 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...