mgrana Startet 12.April.2017 Del på Facebook Startet 12.April.2017 Har en 98 mod Honda 90hk som har fått vann i motoroljen. Motoren sviver fint, uten noen form for fusking etc... Har tatt Kompresjonstest og alle sylindrene har lik kompresjon. Er snakk om en del vann,bort i mot literen... Usikker på hvor lang tid vannet har brukt på å komme inn, da jeg ikke peiler oljenivået så ofte. (Har kanskje kjørt rundt 40-50 timer totalt siden oljeskift) Har demontert litt på kjølesystemet og tatt av toppdekksel uten å finne noe annet en defekt termostat... Noen som har ett godt tips?? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 ikke annet enn å bytte olje og følge godt med , og feks peile litt oftere enn du har gjort hittil. Så får du bedre pekepinn på hvor fort den kommer inn Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ko-stens Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Jeg fikk høre at gåen termostat kan føre til kondens i oljen. Skift og følg med. Jeg fant litt vann i oljen i fjor selv og fikk beskjed fra et båtverksted om at det kunne være termostaten. Den var faktisk gåen, så skiftet den. Nå fikk jeg ikke prøvd motoren mer enn èn gang etterpå, så vet jo ikke, men håper det var det som var problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Kan godt være tæring i bunnpanne/mellomstykket mot stammen, i dette går både eksos, kjølevann og motorolje og er et vanlig problem på Honda og Mercury etter noen år. Delen er ikke så dyr, og greit å sjekke før det går galt. Sitér dette innlegget Link to post
mgrana Svart 12.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2017 Adapterplaten du mener? Den var byttet for 3år siden... Sitér dette innlegget Link to post
mgrana Svart 12.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2017 ko-stens skrev for 1 time siden: Jeg fikk høre at gåen termostat kan føre til kondens i oljen. Skift og følg med. Jeg fant litt vann i oljen i fjor selv og fikk beskjed fra et båtverksted om at det kunne være termostaten. Den var faktisk gåen, så skiftet den. Nå fikk jeg ikke prøvd motoren mer enn èn gang etterpå, så vet jo ikke, men håper det var det som var problemet. Har bestilt ny termostat,så skal teste det før jeg skrur mer Sitér dette innlegget Link to post
thaugv Svart 29.August Del på Facebook Svart 29.August Hei Fant du ut hva som var årsak til vann i motoroljen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.