Jomes Startet 12.April.2017 Del på Facebook Startet 12.April.2017 Hei og god påske... Sliter litt med en tredelt brakket for min dynamo. Den ene bolten er jo grei skuring. Men den andre siden på dynamoen, der man strammer rem for dynamo kan kysse meg et visst sted. Hele den brakketen er 3 delt som vist på tegning. Sliter med at disse løsner, løsner nok til at rem slurrer, og jeg mister lading. Noen som har en ide for å løse dette ? :) God påske til sjøfolket :) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Eureka Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Bilde/ foto? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Kanskje ein uorginal patent. Sjekk tilsvarande maskiner etter kva løysing dei har. Ellers er det kanskje nokre av boltane du kunne limt kjemisk med loctite? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Grufolf Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Prøvd med gjengelim av en eller annen type? Locktite eller threadlock eller lignende? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Eller ganske enkelt låsemutter . . .? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Jomes Svart 12.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2017 ja kanskje låsemutter vil hjelpe, og samt en eller annen form for gjengelim. den skrur seg ikke ut, men virker som den glir i brakketten. denne sitter på en ford saab 2402E. Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Komodo Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 jomes skrev for 1 time siden: Hele den brakketen er 3 delt som vist på tegning. Sliter med at disse løsner, løsner nok til at rem slurrer, og jeg mister lading. Eureka skrev for 1 time siden: Bilde/ foto? Ja, det hjelper alltid Sjeldenutpå skrev for 1 time siden: Kanskje ein uorginal patent. Mulig patenten er uorginal, men for meg er ikke orginale patenter alltid synonymt med kvalitet Vi har en ganske allminnelig Yanmar motor i vår båt. Jeg syntes dynamoreima var litt lei å stramme, og i tillegg syntes jeg den holdt seg dårlig etter stramming. Årsaken var strengt tatt at yanmars konstruksjon er for dårlig. For spe, og dårlige pasninger. Når man skulle stramme reima var det så stor klaring i skruehullene at etter tiltrekking var reima slakk allerede. Som om det ikke var nok var heller ikke reimskivene i flukt. Så jeg endte opp med å lage meg en ny strammebrakett. En solid sak i syrefast som ikke slarker på skruen den svinger om. Etter det har jeg ikke hatt behov for verken etterstramming eller reimskifte. Og ja, jeg sjekker reima fra tid til annen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Grufolf Svart 12.April.2017 Del på Facebook Svart 12.April.2017 Om du også legger litt gjengelim mellom i allefall to av brakettene vil jo dette også hindre at det sklir. utifra "bildet" ser det jo ut som om det er plass til å sette på en skrue til i hver brakett... Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 13.April.2017 Del på Facebook Svart 13.April.2017 Eg holdt ein gang på med ein heimemarinisert motor, og skulle få ein dynamo til å passe. Strammebraketten som var der, var forsåvidt ok men eg fekk den ikkje til å passa med denne dynamoen. Løsningen der blei ein strekkfisk, og den fungerte godt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.