Jump to content

Håpløs brakket til dynamo

Jomes

Recommended Posts

Hei og god påske...

Sliter litt med en tredelt brakket for min dynamo. Den ene bolten er jo grei skuring. Men den andre siden på dynamoen, der man strammer rem for dynamo kan kysse meg et visst sted. Hele den brakketen er 3 delt som vist på tegning. Sliter med at disse løsner, løsner nok til at rem slurrer, og jeg mister lading.

Noen som har en ide for å løse dette ? :)

God påske til sjøfolket :):diving:

dynamo.jpg

"Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen".

jomes skrev for 1 time siden:

Hele den brakketen er 3 delt som vist på tegning. Sliter med at disse løsner, løsner nok til at rem slurrer, og jeg mister lading.

Eureka skrev for 1 time siden:

Bilde/ foto? 

Ja, det hjelper alltid :yesnod:

Sjeldenutpå skrev for 1 time siden:

Kanskje ein uorginal patent.

Mulig patenten er uorginal, men for meg er ikke orginale patenter alltid synonymt med kvalitet :nonod:

Vi har en ganske allminnelig Yanmar motor i vår båt. Jeg syntes dynamoreima var litt lei å stramme, og i tillegg syntes jeg den holdt seg dårlig etter stramming. 

Årsaken var strengt tatt at yanmars konstruksjon er for dårlig. For spe, og dårlige pasninger. Når man skulle stramme reima var det så stor klaring i skruehullene at etter tiltrekking var reima slakk allerede. Som om det ikke var nok var heller ikke reimskivene i flukt. Så jeg endte opp med å lage meg en ny strammebrakett. En solid sak i syrefast som ikke slarker på skruen den svinger om. Etter det har jeg ikke hatt behov for verken etterstramming eller reimskifte. Og ja, jeg sjekker reima fra tid til annen :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...